یادداشت
گفتگو و گزارش

۱۳۲ میلیارد تومان برای توسعه مشاغل خانگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۳۲ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۳ به استان اختصاص یافت.

۱۳۲ میلیارد تومان برای توسعه مشاغل خانگی کهگیلویه و بویراحمد

نوذر شبرنگ ظهر امروز در نشست تخصیص اعتبارات مشاغل خانگی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: 132 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه مشاغل خانگی در سال 1403 به استان اختصاص یافته و به بانک‌های عامل نیز ابلاغ شده است.

وی برنامه‌ریزی برای پرداخت تسهیلات در راستایِ کمک و حمایت بیشتر از مشاغل خُرد و خانگی را ضروری دانست و افزود: به بانک‌های عامل استان نیز این مهم ابلاغ شده و با توجه به تعیین سهم شهرستان‌ها براساس شاخص‌های تعیین شده به تفکیک اعلام خواهد شد.

شبرنگ، خواستار راه‌اندازی و ایجاد بازارچه عرضه تولیدات مشاغل خانگی شد و گفت: بر اساس قانون شهرداری‌ها موظف به ایجاد بازارچه و نمایشگاه محصولات مشاغل خانگی هستند و در این راستا انتظار می‌رود هیچ گونه کوتاهی صورت نگیرد، زیرا این مهم در راستای توسعه مشاغل مؤثر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر کسب و کارهای خانگی و چگونگی هزینه‌کرد تسهیلات دریافتی جزو اولویت‌ها بوده و در این راستا پس از 2 ماه از دریافت تسهیلات، نظارت‌ها شروع خواهد شد که اگر تسهیلات در مسئله اشتغالزایی هزینه نشده باشد، تسهیلات با نرخ سود آزاد برگشت داده می‌شود.

شبرنگ بیان کرد: بدون شک آموزش، توانمندسازی، اعطای تسهیلات، ایجاد شبکه کسب‌وکار، حمایت از پشتیبانی‌ها و توجه به بازاریابی و فروش محصولات، می‌توانند جهت حمایت از توسعه مشاغل خانگی دارای اهمیت باشند.

سرپرست معاونت کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی باید از همه ظرفیت‌ها استفاده و همه این منابع به نفع جامعه هدف پرداخت شود.

باقرپور اظهار داشت: بانک‌های استان موظف به ثبت به موقع اطلاعات پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سامانه مشاغل خانگی هستند و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز ملزم به پیگیری موضوع و کسب اطمینان از ثبت به موقع اطلاعات طرح های پرداختی مشاغل خانگی در سامانه مشاغل خانگی است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها