یادداشت
گفتگو و گزارش

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان:


دولت سیزدهم نگاه متفاوتی به پروژه‌های حوزه آب داشت

آرش مصلح مدیرعامل آب منطقه ای استان در اولین رویداد جام رسانه‌ای امید با گرامیداشت یاد رئیس جمهور شهید به بارش سالیانه ۱۱ میلیارد مترمکعب در استان اشاره و اظهار کرد:

دولت سیزدهم نگاه متفاوتی به پروژه‌های حوزه آب داشت

اَفتونیوز|آرش مصلح مدیرعامل آب منطقه ای استان در اولین رویداد جام رسانه‌ای امید با گرامیداشت یاد رئیس جمهور شهید به بارش سالیانه ۱۱ میلیارد مترمکعب در استان اشاره و اظهار کرد: قبل از انقلاب یک متر کار در حوزه آب صورت نگرفت و هر آنچه وجود دارد مربوط به بعد از انقلاب به ویژه سفر رهبر معظم رهبری است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر ۳ سد در حال بهره‌برداری است، ۷طرح کنترل سیلاب و ۶۱ پروژه در دست اجرا بوده که در صورتی که این ۶۱ پروژه به بهره برداری برسند ۵۰ هزار هکتار از اراضی دیم به آبی تبديل شده و گردش مالی ۱۰ هزار میلیاردی ایجاد می‌شود و ۸۰ درصد جمعیت از نعمت آب شرب برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه توسعه استان از آب می‌گذرد، گفت؛ پروژه‌های حوزه آب مربوط به همه دولت‌ها است و ما قدردان هستیم اما دولت سیزدهم نگاه متفاوتی به پروژه‌های حوزه آب داشت.

این مسئول عنوان کرد: روزی که دولت آیت‌الله رئیسی مستقر شد با انبوهی از پروژه‌های زخمی و نیمه تمام و حجم بدهی ها مواجه بودیم، رئیس جمهور هم در سفر اول به استان از سد تنگ سرخ بازدید کرد که بیانگر اهمیت به بخش آب بود.مدیرعامل آب منطقه‌ای گفت:در دولت سیزدهم ۳ هزار میلیارد تومان پول به حوزه آب منطقه‌ای یا اختصاص داده شد یا مصوب شد، ۲۴۰ مناقصه در این دولت در بخش آب اتفاق افتاده است و همین دیروز ۳ مناقصه ۲۰۰ میلیاردی که چرا که هنوز با دستور رئیس جمهور برنامه‌های خود را آغاز می کنیم.

وی به اقدامات دو سال اندی دولت سیزدهم اشاره و عنوان کرد: سد مخزنی تنگ سرخ، تامین اعتبار اراضی دهدشت غربی، آبرسانی از کوثر به بهمئی برای ۸۵ هزار نفر، تامین آب دهدشت، لنده، بهمئی و چرام برای ۲۴۳ نفر، تامین آب شرب دیشموک و چاروسا از رودخانه گندمکار برای ۷۶ هزار نفر، تامین آب چهار شهرک صنعتی و گردشکری، کلنگ زنی سد سقاوه برای تامین آب کشاورزی و صنعت، پروژه های شاخص انجام گرفت.

وی عنوان کرد: پروژه آبرسانی سد کوثر به لیکک ۸۸ درصد رسید که یکی از پیچده‌ترین عملیات آبرسانی با ۶۰ کیلومتر لوله‌گذاری را امسال تقدیم مردم می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه آبرسانی به ۲۴۰ هزار نفر در ۴ شهرستان گرمسیری استان از سد کوثر گفت: سد کوثر ۱۲ سال است که در حال تامین آب شرب گچساران است علاوه بر آن تامین آب ۵ هزار هکتار از اراضی لیشتر و خیرآباد از دیگر برکات سد کوثر برای استان است.

این مسئول با اشاره به مطالعه ۱۱ سد در استان گفت: ۱۵۰۰ نفر نیرو در پروژه‌های آب منطقه‌ای و ۵۰۰ دستگاه ادوات سنگین در حال فعالیت هستند.

مصلح با اشاره اینکه رکود تاریخ تولید برق در طول تاریخ شکستیم، گفت: مطالعه سد آبریز انجام گرفته و قرار بود در هفته دولت امسال به دست رئیس جمهور کلنک‌زنی شود اما امیدواریم تا آخرین لحظات خدمت دولت سیزدهم شاهد کلنک‌زنی این پروژه باشیم.

#قله_پیشرفت

#پیشرفت_دنا

#خدمت_وشهادت



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها