یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشتی از سجاد افسر؛


پزشکیان تنها درمان اقتصاد انتظاری کشور

پزشکیان به نمایندگی از طیف اصلاحات وارد گود رقابت شده ،طیفی که مشکل اصلی اقتصاد کشور را تحریم ها و عدم ارتباط با دنیا می دانند البته این مشکلی چیزی خواهد بود که توسط اغلب اقتصادان کشور و سیاست مداران و حتی توسط مردمی عادی قابل تایید خواهد بود.

پزشکیان تنها درمان اقتصاد انتظاری کشور

اَفتونیوز| سجاد افسر فعال سیاسی در یادداشتی نوشت:

این متن به زبان ساده ومردمی بیان می کند که کدام کاندید ریاست جمهوری می تواند تاثیری بر اقتصاد انتظاری کشور که در خواست اصلی مردم  از رئیس جمهور آینده و همچنین مشکل اصلی کشورهست،  داشته باشد و صرفا نگاه تخصصی به اقتصاد ندارد و از نگاه عمومی مکتوب شده است.

در بین کاندیدا ریاست جمهوری۵ نفر آنها از حزب اصولگرایان هستند و در ۳ سال گذشته در جریان بدنه دولت بوده اند و اگر نگاه اقتصاد لحظه ای داشته باشیم بانی وضعیت کنونی اقتصاد کشور می باشند و شواهد اقتصادی  و معیشت مردم نشان می دهد هیچ برنامه برای تغییر سطح زندگی و رفاه اجتماعی نداشته اند.

گروه اصولگرایان با هدف خالص سازی کشور ،انتخابات قبلی ریاست جمهوری  را برنده شدند ولی بر خلاف انتظارات تاریخی انتخابات ریاست جمهوری که معمولا بعد از انتخابات و شروع ریاست جمهوری جدید اقتصاد به سمت کنترل و بهتر شدن می رفت،  دوره گذشته از همان روز اول به دلیل نگاه ونگرش طیف اصولگرایان به اقتصاد و سیاست خارجی شرایط اقتصادکشور به سمت تورم افسار گسیخته جلو رفت.

اما در این دوره از انتخابات، تنها کاندیدی که می تواند، دوباره آن نگرش تاریخی اقتصاد انتظاری بعد از فرایند ریاست جمهوری که همانا کنترل و رشد اقتصادی در چهار سال اول یا بعد از انتخابات را برای مردم ایران زنده کند آقای پزشکیان خواهد بود کما اینکه اگر به تاریخ  بعد ازجنگ رجوع کنیم سال های اول ریاست جمهوری آقایان خاتمی و روحانی شرایط اقتصادی کشور رو به بهبودبوده است.

پزشکیان به نمایندگی از طیف اصلاحات وارد گود رقابت شده ،طیفی که مشکل اصلی اقتصاد کشور را تحریم ها و عدم ارتباط با دنیا می دانند البته این مشکلی چیزی خواهد بود که توسط اغلب اقتصادان کشور و سیاست مداران و حتی توسط مردمی عادی قابل تایید خواهد بود.

اقتصاد ایران ،منشأ علمی تخصصی ندارد و تحرکات آن وابسته به اتفاقات بویژه اتفاقات جهانی خواهد بود ودر چند سال گذشته هر اتفاقی در دنیا اثر خود بر رشد قیمت دلار را نه به صورت تخصصی و تکیه بر تحلیل ها اقتصادی بلکه با نگرش انتظاری جامعه گذاشته است.

پس به طور خلاصه و عامیانه می توان گفت،  دکتر پزشکیان تنها کاندید اصلاح طلب رقابت‌ ها به دلیل نگاه طیف اصلاحات در معاملات سیاست خارجی می تواند به طور انتظاری، اقتصاد ایران را درمان کند.

البته تحرکات مردم بویژه قشر دانشجو و علمی کشور  در فضای مجازی نسبت به حضور نماینده اصلاحات در این دوره از انتخابات مؤید این گزاره خواهد بود و مردم به خوبی می دانند که برنامه خوب اقتصادی داشتند یک کاندید منوط به سیاست خارجی خواهد بود و در حال حاضر هیچ کاندیدی بهتر از پزشکیان نخواهد بود  کسی که علاوه بر داشتن تیم اقتصادی، نیروی محرک غیبی اقتصاد انتظاری را یدک می کشد.

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها