یادداشت
گفتگو و گزارش

اختصاصی اَفتونیوز


«ستاد استانی قالیباف» در چنبره طبقهِ اشرافِ اصولگرا

طی روزهای اخیر اخبار و حواشی انتخابات ریاست جمهوری در استان نشان داده که ستاد انتخاباتی قالیباف به دست اشراف و طبقه ۴ درصدی کهگیلویه و بویراحمد افتاده است.

«ستاد استانی قالیباف» در چنبره طبقهِ اشرافِ اصولگرا

اَفتونیوز| با نزدیک‌تر شدن به انتخابات ریاست جمهوری 1403 تکلیف مدیریت ستادهای انتخاباتی مشخص گردیده است.

روسای ستاد و مجموعه مدیریت این ستادها تا حدودی جلوه‌ی مدیریت هر جریانی در کشور می‌باشد در استان کهگیلویه و بویراحمد به چند دلیل از جمله محرومیت و مشارک حداکثری در انتخابات‌های مختلف، فعالیت بیشترین پایگاه خبری نسبت به جمعیت در سطح کشور، تنور انتخابات امیشه داغ بوده است اما به دلیل کوچک بودن فضا و ساختار عشیره ای قبیله ای این استان بر خلاف دیگر استان‌ها، مردم شناخت بیشتر و بهتری از فعالین سیاسی دارند و میدانند مثلا فلان شخص یا اشخاص از چه میزان صداقت در گفتار و رفتارش برخوردار است‌ تا چه اندازه مردمی‌ست؟ چه میزان اموال دارد؟ تا چه اندازه نسبت به محرومین توجه دارد؟ و مقبولیت وی در چه حد است؟

محمد باقر قالیباف، سرمایه و اندوخته مالی خود را بارها اندک دانسته و در مناظرات سال‌های گذشته از دارایی ۴ میلیون تومانی در حساب بانکی سخن میگفت تا خود را جز طبقه ۹۶ درصد و فقیر  جامعه و نقطه مقابل اشراف و سرمایه داران ۴ درصدی  معرفی کند. مردم نیز  اطلاع دقیقی از زندگی شخصی و خانواده وی نداشتند.

 مدعی بودند که خانواده قالیباف مثل ۹۶ درصد مردم ایران در شرایط اقتصادی سختی زندگی میکنند اما از آن روز که قالیباف چنین ادعایی کرد روزی یکی از  مصادیق ریخت‌ و پاش و زندگی اشرافی خانواده وی در رسانه‌ها منتشر می شود، از موسسه خیریه با کمک‌های میلیاردی همسر وی گرفته تا یکی از مجهزترین و گران قیمت‌ترین  مدارس غیر دولتی ایران تا ده‌ها مورد دیگر…  و در آخرین مورد خرید و ماجرای سیسمونی‌گیت از ترکیه توسط فرزند وی و سفرهای فراوان با هزینه های نجومی خانواده‌اش به خارج اثبات کرد ادعای ۴ میلیون تومان جناب قالیباف شوخی نبود بلکه توهین بزرگی به ملت ایران به ویژه حامیانش بود.

نه تنها در ستاد مرکزی تهران شاهد اجتماع اشراف و اغنیا و افرادی که پیرامون‌ آنها موارد زیادی مطرح است در ستاد مرکزی و نزدیکان سعید جلیلی از جمله رائفی پور فساد مالی و اشرافی گری را ویژگی قالیباف و اطرافیانش میداند بلکه در ستادهای استانی وی نیز شاهد ستادهای این جریانی که خود را انقلابی می‌نامند بدون توجه به فقرا و نخبه‌ها  به دست اشراف و اغنیا‌ی میلیاردر و چهره‌های تکراری و خسته کننده سپرده شده است.

استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از این قاعده مستثنی نبود و در چند روز گذشته شاهد جنگ و دعوای شدید بین دو گزینه برای ریاست ستاد قالیباف بودیم. خلیفه خلقی‌پور که در تلاش بود با کمک برخی چهره‌های استانی و رفاقت با برخی اعضای ستاد مرکزی قالیباف در تهران و کسانی که در گذشته به یاسوج آمده بودند و مهمان سفره وی بوده حکم ریاست ستاد را بگیرد و در سمت دیگر حبیب الله پیشوا وکیل میلیاردر معروف اصول گرایی قرار داشت که گفته می شود از طرف موحد و روشنفکر و شورای وحدت استان حمایت می‌شد رقابت دو میلیاردر معروف که تا حدودی  رنگ و بوی منطقه ای سردسیری _ گرمسیری نیز به خود گرفته بود. اما در نهایت ستاد مرکزی قید خلیفه شدن ستادی خلیفه خلقی پور میلیاردر و نماینده قلم چی در استان  را زدند و پیشوا را به حبیبی اختیار کردند که انتصابات و استخدام دامادها و وابستگان وی در استان در این چند سال با حمایت‌ها یا سکوت مهدی روشنفکر نماینده سابق بویراحمد؛ سر و صدای زیادی در محافل حقیقی و مجازی به پا کرد.  گویا ستاد مرکزی به مهدی روشنفکر، خلیفه خلقی پور و چند نفر دیگر قول صدور احکامی دهن پر کن در ستاد مرکزی تهران با حکم نیکزاد را دادند تا اینگونه  شاهد دهن کجی به جوانان و نخبگان و فقرای اصولگرایی باشیم و از طرفی شاهد اجتماع اشراف و میلیاردرها و افراد ناکارآمد، غیر مردمی و تکراری در ستادهای محمد باقر قالیباف باشیم که دائما در یک دهه گذشته دم از محرومین و نخبگان میزند و خود را نماینده۹۶ درصد مردم یا همان طبقه متوسط و ضعیف میداند.

علاوه بر این، سیدمحمد موحد نماینده کهگیلویه نیز از جمله زرسالاران حامی قالیباف است، وی در انتخابات اسفند ۱۴۰۲ مرزهای هزینه های انتخاباتی را با کمک اشراف و متمولین اطراف خود جا به جا کرد.  اما در انتخابات امسال، بیش از همیشه برای مردم به ویژه جوانان نجیب و شرافتمند اصول گرایی اثبات شد در گفتمان جریان محمدباقر قالیباف به دلیل تفکر حاکم بر جریان در ستاد مرکزی به پول و ریخت و پاش و سفره رنگارنگ بیش از هر چیزی بها داده میشود و دوگانه ۴ درصدی ۹۶ درصدی بزرگترین توهین محمد باقر قالیباف به محرومین و نخبگان و طبقه متوسط جامعه بود بر خلاف ستاد قالیباف، ستاد مسعود پزشکیان  به فردی ساده زیست و جریانی سپرده شده است، همچنین ستاد سعید جلیلی نیز به یک روحانی جوان جریانی واگذار شد.

انتخاب روسای ستادی و استفاده از سرمایه داران و اشراف سیاسی آنهم چهره‌هایی که در نزد مردم به ناکارامدی و تکراری بودن و تمامیت‌خواهی شهرت دارند و محبوبیت بسیار اندکی دارند و در آینده انتصابات و تصمیمات از فیلتر همین جماعت عبور خواهند کرد  مشخص میکند  تیم محمد باقر قالیباف  نه تنها بهایی به استفاده از افراد صلاحیت‌دار و شایسته و طبقه متوسط و محروم نمیدهد بلکه در صورت پیروزی در انتخابات شرایط بسیار سختی را مردم تجربه خواهند کرد به قول معروف سالی که نکوست از بهارش پیداست.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 11 نظر

  • 1 پرستار 1403/3/27 13:28:6

    فارغ از رئیس جمهور شدن یا نشدن قالیباف ،مردم در این استان به ایشون رای حداقلی خواهند داد آن هم به خاطر حمایت حضرات نامبرده در خبر ، بدون شک قالیباف در این استان بعد از پزشکیان و جلیلی سوم خواهد شد.

    پاسخ
  • 2 الارم 1403/3/25 16:34:0

    این جریان یه چهارتا کنسرو ماکرونی میدن‌فقرا و پولای میلیاردی و تسهیلات ، حقوق های نجومی میدن رفقا از حاج حسینی و رفاقت ایشان با افشار هدایتخواه و رفاقت با سیف الله ازاده روشنفکر و پیشوا

    پاسخ
  • 3 بخت ملت 1403/3/25 16:30:50

    داماد پیشوا اقای اکبری تبار بیکار بود با همکاری و چراغ سبز مهدی روشنفکر به عنوان بخشدار مرکزی استخدام شد ۵ ماه بخشدار بود و بیکار تا اینکه استخدام شد بعد طرفداران روشنفکر برای فریب مردم میگویند نماینده محرومین!!##

    پاسخ
  • 4 بهار 1403/3/25 16:26:22

    واقعا سالی که نکوست از بهارش پیداست مردمی دلم برا مردمی میسوزه که یک درصد امید به مهدی روشنفکر پیشوا دانشی موحد دارند

    پاسخ
  • 5 حشمت الله معینیان 1403/3/25 15:32:13

    من به عنوان یک ایرانی کهگیلویه ای از این انقلاب فقط شناسنامه ای نصیبم شده نه وامی نه ملکی نه شغلی همون شناسنامه هم صحفه ی اخرش پراز مهرهای گوناگون انتخاباتی هست به حال من یکی فرقی ندارد عمر خلیفه باشد یا ابوبکر یا عثمان چون گرایش و خط شعار همه شون را امتحان کردم(اصولگرا اصلاح طلب میان گرا تند گرا وووووووو)برای من شهروند چه میخواهند بکنند من بنا به وظیفه ی اسلامی رائ میدهم فرقی ندارد تقی باشد یا نقی باشد

    پاسخ
  • 6 دهدشت 1403/3/25 14:52:30

    .... باف سوم میشه ...شکست خالی حتمی است ......

    پاسخ
  • 7 سبحان 1403/3/25 14:40:37

    به نام فقرا به کام اغنیا نظام ارباب رعیتی را برگرداندن اصول گراها

    پاسخ
  • 8 محمدرضا 1403/3/25 14:40:7

    خاک بر سر او ادم درس خونده و چیز فهمی پشت سر اینا حرکت میکنه

    پاسخ
  • 9 ارمون و دلم 1403/3/25 14:39:18

    پول داشته باشی برای خلیفه بودن و حبیب بودنت مسابقه برگزار میکنند

    پاسخ
  • 10 ارمین 1403/3/25 14:38:24

    روشنفکر پیشوا علی محمد دانشی خلقی پور پناهی شجاعیان هدایتخواه حسینی سرو ته یک کرباسن مردم کیلویی چند

    پاسخ
  • 11 سراب 1403/3/25 14:37:31

    خدا و او سیاستی نخا که کباب مرغ محلی مسیرش مشخص ایکنه

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها