یادداشت
گفتگو و گزارش

یک مسول دانشگاه علوم پزشکی استان؛


در سه سال اخیر ۵۰ پروژه بهداشت درمان و آموزش بهره‌برداری شد

دهبانی‌پور از راه اندازی مرکز دیالیزی در شهرهای باشت و چرام در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: تخت‌های بیمارستانی از ۱۳۰۰ تحت به ۱۵۰۰ تخت افزایش یافت که ۱۵ مورد تخت‌های ویژه است که برنامه داریم به ۱۸۰۰ تخت برسانیم.

در سه سال اخیر ۵۰ پروژه بهداشت درمان و آموزش  بهره‌برداری شد

ابوالفضل دهبانی‌پور در اولین رویداد جام رسانه‌ای امید به تحولات در حوزه بهداشت و درمان در دولت شهید رئیسی اشاره و اظهار کرد: سفر اول دولت به استان ۹ مصوبه و ۱۴ متمم داشت، سفر دوم نیز ۱۵ مصوبه داشت و ۱۸۰۰ میلیارد مصوب شد. معا‌ون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد افزود: در سه سال اخیر ۵۰ پروژه بهداشت درمان و آموزش به بهره‌برداری و افتتاح شد.وی با اشاره به بهره‌برداری از بیمارستان شهید سلیمانی بهمئی گفت: بیمارستان‌های ۳۲ تختخوابی سی‌سخت و لنده با پیشرفت ۷ درصدی از دولت گذشته تحویل این دولت شد که در حال حاضر پیشرفت این پروژه‌ها ۵۰ تا ۶۰ درصد است.این مسئول بیان کرد: تاکنون مرکز پزشکی هسته‌ای نداشتیم که در این دولت کلنگ زنی و افتتاح شد و مردمی که روزی برای درمان بیماری راهی شیراز می شدند از مراجعه به استان همجوار ما بی‌نیاز شدند.

معا‌ون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه استان فاقد دستگاه رادیوتراپی است، گفت: مجوزهای اصلی برای ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی مربوط به سرطان صادر شده که در کاهش مراجعات بیماران مبتلا به سرطان موثر خواهد بود.

دهبانی‌پور از راه اندازی مرکز دیالیزی در شهرهای باشت و چرام در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: تخت‌های بیمارستانی از ۱۳۰۰ تحت به ۱۵۰۰ تخت افزایش یافت که ۱۵ مورد تخت‌های ویژه است که برنامه داریم به ۱۸۰۰ تخت برسانیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ساخت دانشکده دندانپزشکی و دانشکده پرستاری گفت: اقدامات صورت گرفته در راستای مبارزه با بیماری کرونا و همچنین راه‌اندازی طرح پزشک خانواده در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت از دیگر اقدامات دولت شهید رئیسی در حوزه بهداشت و درمان بود.

وی بیان کرد: کاهش مرگ و میر کودکانی زیر ۵ سال از ۱۷.۸ به ۱۵.۹ درصد از دیگر اقدامات دولت سیزدهم بود.

این مسئول با بیان اینکه دو پروژه مولد سازی در دانشگاه علوم پزشکی انجام گرفت، گفت: ۴۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در سطح استان خدمات ارائه می‌دهند.وی بیان کرد: در دولت سیزدهم جذب ۲۳۵ نیروی استخدامی، ۶۰ نیروی حراستی، ۴۰ روانشناس بالینی و ۲۰۲ بهورز انجام گرفته یا در دست انجام است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها