یادداشت
گفتگو و گزارش

یک خبر امید بخش


گاز به ۲۴ روستا در زیلایی میرسد

بیان اینکه ۵۷ روستای استان کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم از نعمت گاز بهره مند شدند، افزود: در روزهای آینده نیز شاهد افتتاح شعب گاز در ۲۴ روستای بخش زیلایی شهرستان مارگون هستیم.

گاز به ۲۴ روستا در زیلایی میرسد

منطقه زیلایی از محروم‌ترین مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد و در مرز با استان چهارمحال‌وبختیاری است که در زمستان‌های سرد هوای تا ۱۲ درجه سانتیگراد زیر صفر را تجربه می‌کنند و روزهای بسیاری از سال در محاصره برف هستند، این بخش از نظر گازرسانی، جاده و امکانات اولیه در بدترین شرایط قرار داشت که باتدبیر دولت سیزدهم پروژه گازرسانی به ۵۵ روستای این بخش آغاز شد و هم اکنون مسئولان خبر از افتتاح شعب گاز در ۲۴ روستای این منطقه می‌دهند.

  طالبی اظهار کرد: با رایزنی‌های انجام‌گرفته تعداد زیادی از روستاهای زیر ۲۰ خانوار گازرسانی صورت‌گرفته است، تعداد اندکی از این روستاهای زیر ۲۰ خانوار که کمتر از ۲ درصد جمعیت روستایی استان را تشکیل می‌دهند، هنوز گازرسانی نشده‌اند.
وی افزود: هزینه سرانه گازکشی ۴۵ میلیون تومان است که این مبلغ برای مناطق سخت‌گذر ۱۵۰ میلیون تومان هزینه‌بردار است، ان‌شاءالله این روستاها نیز با رایزنی و تدابیر شرکت ملی گاز به‌زودی صاحب نعمت گاز می‌شوند.
طالبی گفت: روستاهای ۴ شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله گچساران، باشت، بهمئی، چرام به‌صورت ۱۰۰ درصدی از نعمت گاز بهره‌مند هستند و به‌عنوان شهرستان‌های سبز شناخته می‌شوند.
سرپرست شرکت گاز استان افزود: جمعاً ۹۸ درصد روستاهای استان گازرسانی شده‌اند، و کمترین میزان بهره‌مندی مربوط به شهرستان‌های مارگون با ۹۲ درصد و شهرستان لنده ۸۳ درصد هستند.
طالبی اظهار کرد: در طول ۴۵ سال بعد از انقلاب از میزان ۹۸ درصد گازرسانی در کهگیلویه و بویراحمد ۱۷ درصد طی سه سال دولت سیزدهم انجام‌گرفته که قابل‌توجه است.

طالبی گفت: در حال حاضر ۵ پروژه کلان در دست اجرا است که از جمله آن‌ها گازرسانی به روستاهای دیشموک و قلعه رئیسی فاز ۵، گازرسانی به روستاهای زیلایی از توابع مارگون،  گازرسانی به روستاهای تنگ تامرادی  و چاه پازنان، احداث ساختمان مرکزی شرکت گاز (ستاد)، گازرسانی به روستاهای وحدت آباد موگرمون از توابع لنده از جمله این پروژه‌ها است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها