یادداشت
گفتگو و گزارش

مدیرکل فناوری ارتباطات استان؛


در سه سال اخیر 266 روستای کهگیلویه و بویراحمد به اینترنت پرسرعت متصل شده است

رادمنش: از سال ۱۴۰۰ تا کنون ۲۶۶ روستای استان به اینترنت پرسرعت متصل شده است که این اتفاق با اجرای ۱۰۵ پروژه ارتباطی انجام گرفته است که ۱۹۰ روستا تحت پوشش ایرانسل و ۷۷ تحت پوشش همراه اول قرار گرفته است.

در سه سال اخیر 266 روستای کهگیلویه و بویراحمد به اینترنت پرسرعت متصل شده است

اَفتونیوز| مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کهگیلویه وبویراحمد در نخستین رویداد جام رسانه امید استان گفت: یکی از محورهای فناوری در دولت سیزدهم برقراری عدالت بوده است و از سال ۱۴۰۰ تا کنون قریب به ۲۰۰۰ میلیارد در زمینه توسعه زیرساخت های شهری در استان بوده است.
وی افزود: کار بزرگ دولت سیزدهم توسعه زیرساخت ها مبتنی بر فیبر نوری روستایی وشهری بوده است که مهمترین زیرساخت روز دنیا برای ارتباطات است.
سید محمود رادمنش ، رادمنش با بیان اینکه در سنوات قبلی کم توجهی در حوزه فیبر نوری بود گفت: ما تا قبل از دولت سیزدهم ۷۰ کیلومتر فیبر نوری داشتیم که در این سه سال ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی اجرا کردیم.

وی اضافه کرد: ازمحل ملی ارتباطات تامین اعتبار انجام دادم و سرمایه گذاری در حوزه فیبر نوری ۷۰۰ میلیارد علاوه بر بودجه اصلی سرمایه گذاری خواهد بود.
مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: امسال افتتاح شبکه فیبر نوری کسب و کارهای چرام را خواهیم داشت و در گام بعدی دهدشت، گچساران و… را در دستور کار خواهیم داشت و افتتاح خواهد داشت.
وی افزود: شهر یاسوج نزدیک به ۱۰۰۰ متر شرکت آسیاتک در طی چند روز فیبر نوری شهری را شروع کرده اند.

رادمنش بیان کرد: قریب به ۲۰۰ روستا به شبکه پایدار فیبر نوری با ویژگی افزایش پایداری ارتباطی شروع خواهد شد.

وی با اشاره به توسعه ارتباطات روستایی اضافه کرد: در زمینه توسعه ارتباطات سیار تلفن همراه از سال ۱۴۰۰ تا کنون ۲۶۶ روستای استان به اینترنت پرسرعت متصل شده است که این اتفاق با اجرای ۱۰۵ پروژه ارتباطی انجام گرفته است که ۱۹۰ روستا تحت پوشش ایرانسل و ۷۷ تحت پوشش همراه اول قرار گرفته است.
مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: تعداد ۲۰ شهر در استان داریم و ما ۵g را دنبال کرده ایم که هم اکنون در شهرهای یاسوج، سی سخت، باشت ۲۰ سایت داریم.

وی بیان داشت: ۷۰۵ روستا به شبکه اینترنت پرسرعت متصل هستند و رشد ۵۰.۲ درصد به دسترسی روستاییان به اینترنت پرسرعت در این دولت را ثبت کرده ایم.

این مسئول اضافه کرد:در این دولت ظرفیت شبکه دو برابر شده است و خطوط همراه اول در ۹۱۷۷۹۱ مشترک و ۳۵۵۴۷۵ ایرانسل در حال خدمات دهی است که رشد ۱۰ درصدی را حوزه خطوط فعال را داشته ایم.

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: در حوزه فیبر نوری که با ۱۷ شهر قرارداد بسته ایم و با اجرای کامل این طرح مردم شهر های استان درخواست اتصال به شبکه فیبرنوری و سرعت بالای اینترنت را خواهیم داشت.

سید محمود رادمنش بیان کرد: در حوزه دفاتر پیشخوان شهری ۱۷۷ دفتر در حال اراوه خدمت هستند که ۱۲۲ آنها در حوزه های شهری در حال ارائه خدمت هستند.
پنجره واحد خدمت دولت هوشمند که بخش زیادی از ادارت به آن متصل شده اند و خدمات از این طریق در حال انجام است.

وی اضافه کرد: درگاه ملی مجوز ها نقطه عطف این دولت بود که امضاهای طلایی از حوزه کسب و کارها خارج شود و تسهیل در این حوزه صورت بگیرد
ما در حوزه کسب و کارها قریب به ۲۰ میلیارد در حوزه فاوا و فناوری اطلاعات برای دریافت تسهیلات معرفی کرده ایم.

این مسئول در پایان افزود: در حوزه امنیت دستگاه های اجرایی در فضای سایبری کارهای گوناگون برای پیشگیری وپایین آوردن حملات سایبری برای سازمان ها داشته ایم.
اداره کل فناوری اطلاعات بعنوان مردمی ترین اداره کل معرفی شده است که از حیث ملاقات های مردمی توانسته است رتبه یک را کسب نماید.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 جنگیر 1403/3/26 12:55:18

    درو کن ریت سه

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها