یادداشت
گفتگو و گزارش

اختصاصی افتونیوز


تغییر یواشکی مدیرکل انتخابات استانداری/ پروژه «خالص‌سازی» احمدزاده در آستانه انتخابات تکمیل شد؟

بر اساس قانون مدیران مرتبط با برگزاری انتخابات در حالت معمول نیز نباید در آستانه انتخابات برکنار، عزل یا تغییر کنند.

تغییر یواشکی مدیرکل انتخابات استانداری/ پروژه «خالص‌سازی» احمدزاده در آستانه انتخابات تکمیل شد؟

افتونیوز|  در حالی که طی روزهای اخیر نسبت به ترکیب هیئت‌های اجرایی اعتراض‌هایی وارد شده بود(و در همین رسانه نیز مطلبی منتشر شد) و در ادامه منجر به نوشتن نامه اعتراضی محمد بهرامی نماینده بویراحمد به استاندار شد و در ادامه استاندار نیز واکنش نشان داد که در ترکیب اعضا تغییری رخ داده نخواهد شد اکنون از راهروهای استانداری خبر می رسد که مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری در شرف تغییر و برکناری است.

بر اساس این خبر گفته می شود سیدجمشید حسینی‌خواه مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد از این مسئولیت برکنار شده (یا می شود) و به جای آن آقای حسین انصاری از شورای نگهبان به استانداری برای تصدی این پست مهم مامور به خدمت شده است.

این در حالی است که محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در روز ۱۲ خرداد بخشنامه ای را به وزارت کشور و دیگر دستگاههای اجرایی ابلاغ کرده که هر گونه تغییر و جابجایی مدیران تا زمان شکل گیری دولت چهاردهم ممنوع است و احمدزاده هم در تاریخ ۱۹ خرداد روی همین نامه پاراف کرده، اما به یک باره یک مدیرکل ستادی دارای موقعیت حساس در بحث انتخابات کمتر از دو هفته تا برگزاری انتخابات برکنار می‌شود تا خود استاندار نیز نسبت به دستور مافوق و حتی پاراف خود نیز بی‌اعتنایی کند.

بر اساس قانون مدیران مرتبط با برگزاری انتخابات در حالت معمول نیز نباید در آستانه انتخابات برکنار، عزل یا تغییر کنند.

اکنون سوال افکار عمومی این است که چه ضرورتی به تغییر این مدیرکل در این زمان اندک و به صورت یواشکی و مخفیانه وجود داشته است؟ آیا نوعی یک دست‌سازی و خالص‌سازی در استانداری و عوامل برگزاری انتخابات صورت گرفته است؟

استاندار طی روزهای اخیر ادعا نموده از ظرفیت معتمدان مختلف استفاده کرده است این در حالی است که در انتخابات ریاست جمهوری بر خلاف انتخابات مجلس و شورای شهر که عمدتا از اشخاص و افراد استفاده می شود، هیئت‌های اجرایی باید بیشتر از جریانهای سیاسی و احزاب برای چینش عوامل اجرایی نظرخواهی و انتخاب شوند.

حال که با تایید صلاحیت یک کاندیدای اصلاح‌طلب، شور و شوق و هیجان در انتخابات ایجاد شده انتظار می‌رفت آقای استاندار حرف منتقدان و دلسوزان را شنیده و اصلاح رویه قبلی را در دستور کار قرار دهد، اما احمدزاده ابتدا به نامه نماینده بویراحمد و اعتراض مجازی تاجگردون واکنش نشان داد و آن را وارد ندانست و در ادامه یک مدیرکل مرتبط با انتخابات را به صورت عجیب و یواشکی عزل و تغییر می‌دهد.

در سالهای گذشته رهبری و مسئولان رده بالای نظام و کشور، به صورت مکرر بر صحت، سلامت و امنیت انتخابات تاکید ویژه کرده‌اند.

افتونیوز آماده انتشار پاسخ و جوابیه استانداری کهگیلویه و بویراحمد می باشد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 یاسوج پر شات و شیت 1403/3/27 6:1:19

    احمدزاده با مشتی آدم منفعل و بی واکرد از جمله نماینده‌های مردم ، مسئولین احزاب و مسئولین ستادها طرف است و باید هم کاری که از آن منع شده است مثل آب خوردن انجام بدهد ، اینها الگوهای جامعه در رابطه با عمل به قانون و مقررات هستند ، آدم بیشتر فکر می‌کنه توی جنگل سکونت داره تا توی شهر! عجب ... تو...ی است!!!

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها