انتقاد چهره شاخص اصلاحات از چینش عوامل برگزاری انتخابات


منطقیان: شائبه مهندسی انتخابات را از ذهن مردم پاک کنید

فعال اصلاح طلب تاکید کرد:ما باید تفکری را ترویج کنیم که جوانان وارد عرصه سیاست شوند و بدانند آینده کشور در دستان خودشان است. نباید گروهی تمام عمر پست‌های کلیدی را در دست بگیرند؛ باید چرخش و گردش نخبگان صورت گیرد

منطقیان: شائبه مهندسی انتخابات را از ذهن مردم پاک کنید

اَفتونیوز| محمود منطقیان فعال اصلاح طلب: هدف سیاستمداران باید خدمت به مردم باشد.

محمود منطقیان در گفتگویی اختصاصی سیاست را یک نوع فعالیت حول محور قدرت دانست و گفت: سیاستمداران به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول افرادی که سیاست را ابزاری برای آبادانی، توسعه و ترقی کشور می‌دانند. این افراد بدون دلبستگی به پست و مقام، تنها دغدغه آبادانی کشور و رشد مردم را دارند.

وی با اشاره به دسته دوم افزود: کسانی هستند که به مردم کاری ندارند و تنها به دنبال تثبیت قدرت خود هستند، حتی اگر این به قیمت سرکوب و انجام کارهای غیرقانونی باشد.

منطقیان بیان کرد: سیاستمداران ستوده، آنهایی هستند که برای رشد و اقتدار مردم تلاش می‌کنند و تنها هدفشان آبادانی و شاد کردن مردم است. آنها به دنبال پست و مقام نیستند بلکه خواسته‌شان خدمت به مردم است. منابع و ثروت‌ها متعلق به مردم است و باید با رضایت آنها هزینه شود.

فعال اصلاح طلب تاکید کرد:ما باید تفکری را ترویج کنیم که جوانان وارد عرصه سیاست شوند و بدانند آینده کشور در دستان خودشان است. نباید گروهی تمام عمر پست‌های کلیدی را در دست بگیرند؛ باید چرخش و گردش نخبگان صورت گیرد.

منطقیان خاطر نشان کرد: استعدادها نباید راکد بمانند و باید فضایی ایجاد شود که تفاوتی بین زن و مرد نباشد. زنان و مردان باید با هم اداره کنند.

وی تاکید کرد: دولت‌ها در حال چرخش هستند و باید به دنبال تحقق آرمان‌های واقعی باشند.

ویژگی حکومت‌های دموکراسی در انتخاب زمامداران توسط مردم نهفته است

منطقیان با تاکید بر اهمیت دموکراسی اظهار داشت:در تجربه بشری، بهترین حکومت‌ها با تمام نواقص، حکومت‌های دموکراسی بوده‌اند و دنیا تجربه‌ای بهتر از حکومت‌های دموکراتیک نداشته است.

وی افزود: در یک انتخابات سالم و تمام معنا، قانون حاکم است نه اشخاص.

منطقیان ویژگی‌های حکومت‌های دموکراسی شامل این موارد خواند و افزود:مردم زمامداران و دولت‌های خود را انتخاب می‌کنند و این حق مردم است. وظیفه دولت‌ها خدمت به مردمانشان و خرسندی جامعه است. در سیاست‌های داخلی و خارجی نباید خلاف مصالح مردم حرکت کرد و کل منابع کشور که متعلق به همه مردم است، باید بر اساس خواست و اراده آن‌ها هزینه شود.

منطقیان همچنین تاکید کرد: هدف اصلی دولت‌ها باید خرسندی مردم جامعه باشد و حکومت‌ها نباید در سیاست‌های داخلی و خارجی خلاف مصالح مردم حرکت کنند.

ویژگی حکومت‌های دموکراسی در انتخاب زمامداران توسط مردم نهفته است.

منطقیان با تاکید بر اهمیت دموکراسی اظهار داشت: در تجربه بشری، بهترین حکومت‌ها با تمام نواقص، حکومت‌های دموکراسی بوده‌اند و دنیا تجربه‌ای بهتر از حکومت‌های دموکراتیک نداشته است.

وی افزود: در یک انتخابات سالم و تمام معنا، قانون حاکم است نه اشخاص.

ویژگی‌های حکومت‌های دموکراسی از دید منطقیان شامل این موارد است: مردم زمامداران و دولت‌های خود را انتخاب می‌کنند و این حق مردم است. وظیفه دولت‌ها خدمت به مردمانشان و خرسندی جامعه است. در سیاست‌های داخلی و خارجی نباید خلاف مصالح مردم حرکت کرد و کل منابع کشور که متعلق به همه مردم است، باید بر اساس خواست و اراده آن‌ها هزینه شود.

منطقیان همچنین تاکید کرد: هدف اصلی دولت‌ها باید خرسندی مردم جامعه باشد و حکومت‌ها نباید در سیاست‌های داخلی و خارجی خلاف مصالح مردم حرکت کنند.

منطقیان ادامه داد:ویژگی حکومت های دموکراسی یعنی مردم زمامداران و دولت های خود را انتخاب می کنند و این حق مردم است .



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 اصلاح طلب 1403/4/1 23:22:57

    درود بر اصلاحات

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها