فرماندار کهگیلویه زیر تیغ انتقادات/ آیا بی‌عدالتی در چینش صندوق‌های رای توجیه‌پذیر است؟

سوالی که اکنون ذهن بسیاری از مردم را به خود مشغول کرده، این است که چرا چینش صندوق‌های رای به شکلی بوده که احساس ناعدالتی را در بین اقشار مختلف جامعه ایجاد کرده است؟ آیا فرماندار کهگیلویه می‌تواند دلایل قانع‌کننده‌ای برای این اقدام ارائه دهد؟ یا این که تنها به دنبال حفظ صندلی خود و رضایت برخی افراد خاص بوده است؟

فرماندار کهگیلویه زیر تیغ انتقادات/ آیا بی‌عدالتی در چینش صندوق‌های رای توجیه‌پذیر است؟

اَفتونیوز| عملکرد فرماندار کهگیلویه در چینش صندوق‌های رای، موجی از اعتراضات و انتقادات مردمی را به همراه داشته است. مردم شهرستان کهگیلویه با سوالات جدی درباره این ناعدالتی به دنبال پاسخگویی مسئولان هستند. آیا فرماندار حاضر است با صداقت به افکار عمومی پاسخ دهد یا همچنان به سکوت و پنهان‌کاری ادامه خواهد داد؟

در روزگاری که مردم به شفافیت و عدالت در همه امور اجتماعی و سیاسی نیاز دارند، عملکرد فرماندار کهگیلویه در چینش صندوق‌های رای، نه تنها سوال‌برانگیز، بلکه نگران‌کننده است. مردم این شهرستان، با چشمان باز و نگاهی تیزبین، روند انتخابات را دنبال می‌کنند و هرگونه ناعدالتی و بی‌انصافی در این فرآیند را نمی‌پذیرند.

سوالی که اکنون ذهن بسیاری از مردم را به خود مشغول کرده، این است که چرا چینش صندوق‌های رای به شکلی بوده که احساس ناعدالتی را در بین اقشار مختلف جامعه ایجاد کرده است؟ آیا فرماندار کهگیلویه می‌تواند دلایل قانع‌کننده‌ای برای این اقدام ارائه دهد؟ یا این که تنها به دنبال حفظ صندلی خود و رضایت برخی افراد خاص بوده است؟

این نوع بی‌عدالتی در چینش صندوق‌های رای، تنها به بی‌اعتمادی عمومی دامن می‌زند. مردم انتظار دارند که در یک نظام دمکراتیک، همه افراد به صورت برابر و بدون تبعیض به مشارکت در انتخابات دعوت شوند. اما عملکرد فرماندار کهگیلویه نشان می‌دهد که شاید اولویت‌های دیگری برای او وجود داشته باشد.

فرماندار کهگیلویه باید بداند که صندلی قدرت تنها در سایه اعتماد و رضایت مردم معنا پیدا می‌کند. اگر این اعتماد از بین برود، دیگر هیچ صندلی و مقامی نمی‌تواند مشروعیت خود را حفظ کند. بنابراین، او باید به سرعت به این سوالات و ابهامات پاسخ دهد و دلایل واقعی چینش ناعادلانه صندوق‌های رای را با شفافیت کامل ارائه کند.

آیا فرماندار حاضر است به جای پنهان شدن پشت عنوان و مقام خود، با صداقت و شفافیت به مردم پاسخ دهد؟ آیا او جرات دارد که در برابر افکار عمومی حاضر شود و از تصمیمات خود دفاع کند؟ این‌ها سوالاتی است که مردم شهرستان کهگیلویه به دنبال پاسخ آن هستند.

یکی از سخنان مقام معظم رهبری در مورد تأکید بر صیانت از آرای مردم و مسیولیت بزرگی که بر عهده مسیولان گذاشته به این صورت است:

"رأی مردم یک امانت است و همه باید مراقب باشند که این امانت به بهترین شکل حفظ و نگهداری شود."

به نظر می‌رسد فرماندار کهگیلویه مفهوم صیانت از آرای مردم را به گونه‌ای متفاوت از دیگران تفسیر کرده است. شاید ایشان بر این باورند که صیانت از آرا یعنی انتخاب مسیرهایی که به بهترین شکل منافع خاصی را تامین کنند، نه اینکه صداقت و شفافیت را در فرآیند انتخابات رعایت کنند. آیا فرماندار کهگیلویه فراموش کرده است که رأی مردم امانتی است که باید با دقت و عدالت حفظ شود؟ شاید برای ایشان، حفظ صندلی قدرت و رضایت برخی افراد خاص از حفظ اعتماد عمومی و عدالت در انتخابات مهم‌تر باشد.

در نهایت، باید به یاد داشت که پاسخگویی به افکار عمومی، نشانه‌ای از قدرت و اعتماد به نفس یک مسئول است. فرماندار کهگیلویه اگر به این اصل پایبند نباشد، نه تنها اعتماد مردم را از دست می‌دهد، بلکه پایه‌های دموکراسی و عدالت را نیز سست می‌کند. اکنون زمان آن است که او به مسئولیت خود عمل کرده و به افکار عمومی پاسخ دهد، پیش از آن که بی‌عدالتی‌های بیشتری به وقوع بپیوندد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 5 نظر

  • 1 د.ک 1403/4/7 14:29:11

    کسی که طبق لیاقت پست نمیگیره همین جوری میشه آقای محقق فقط گوش بدست نماینده هست.

    پاسخ
  • 2 کهگیلویه مظلوم 1403/4/7 11:51:33

    به جرات می توان گفت ضعیف ترین فرماندار شهرستان تا حالا بوده و خواهد بود چون اولا انتخابات پر حاشیه ای را برگزار کرد 13صندوق ابطال شد اگه کمکش نکرده بودن انتخابات باطل میشد.کهگیلویه بیچاره بود با این فرماندار ضعیف بیچاره تر شد.

    پاسخ
  • 3 اک 1403/4/7 6:27:45

    عجبا یعنی چه مانفهمیدیم هدف

    پاسخ
  • 4 طولیان دهدشت 1403/4/6 21:2:51

    ضعبف ترین فرماندار جمهوری اسلامی بعد از انقلاب 57 محقق زاده هستند ...‌نظامی هم موفق نبودند ..همیشه عصبی ..هر کس رو در روش قرار میگرفت میترسید .....بقول لری هل تل خالی

    پاسخ
    • 4 - 1 شاهد پاسخ به : طولیان دهدشت 1403/4/7 12:0:11

      مدیریت یک شهرستان برای شخصی که هیچ گونه سابقه اجرایی ندارد و سواد مدیریتی ندارد واقعا سخت است نتیجه این موضوع نابسامانی ادارات شهرستان است.عدم جذب اعتبار ات لازم جهت پیشرفت پروژه های عمرانی .همه پرسنل وزارت کشور در فرمانداری شهرستان اذعان دارند به ضعف مدیریت ایشان البته واقعا جناب آقای محقق گناهی ندارند چون در حد جایگاه فرماندار ی نیست یک فرماندار باید از بخشداری شروع کرده باشد تا سیستم وزارت کشور را بشناسد.حقیقت تلخ است ولی هر شخصی را نباید فرماندار گذاشت

سایر اخبار
برگزدیدها