نامه‌ای به عوامل استانی برگزاری انتخابات/ آرای ماخوذه «باشت» شوکه کننده است

تمام این اعداد و ارقام نشان از تخلفی سازماندهی شده توسط عوامل اجرایی در این شهرستان بوده که می بایست به آرای مردم به دید حق الناس نگاه اسلامی و انقلابی می داشتند

 نامه‌ای به عوامل استانی برگزاری انتخابات/ آرای ماخوذه «باشت» شوکه کننده است

اَفتونیوز| نامه ای منتسب به مردم شهرستان باشت خطاب به استاندار  در رابطه با حواشی انتخابات دور اول ریاست جمهوری  در شبکه های اجتماعی عمدتا واتساپ و تلگرام  دست به دست می شود و این پایگاه در مقام رد یا تایید صحت آن نیست.

 این نامه به شرح زیر آمده است:

استاندار محترم جناب احمد زاده و شورای محترم تامین استان کهگیلویه و بویراحمد

با سلام و تحیات

احتراما به استحضار میرساند در انتخابات ریاست جمهوری جمعه مورخ۱۴۰۳/۰۴/۰۸ در شهرستان باشت و حومه به صورت گسترده فعل و انفعالاتی صورت گرفت که مردم با نگاه به این فعل و انفعالات تعمدی بعنوان جزئی از کل معتقد باشند که صفحه ی تاریکی در تاریخ جمهوری اسلامی در باب جمهوریت نظام ورق خورده که خاطر خیل عظیمی از مردم شریف این دیار اعم از اصولگرا و‌اصلاحطلب را مکدر کرد.لازم به یادآوری ست که در انتخابات پیشین ریاست جمهوری که شهید جمهور مرحوم رئیسی با آن شخصیت که هم آرای کل اصولگرایان و هم عده ای از اصلاحطلبان را در سبد رای خود داشت کل آرایش قریب به نه هزار رای و در انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲ که بمراتب حساسیت بالاتر بود و از اقصی نقاط ایران شهروندان این شهرستان در آن حضور بهم رساندند قریب به هفده هزار رای کل آرای مأخوذه باشد ولی در انتخابات ریاست جمهوری امسال با وجود حضور دکتر محمد باقر قالیباف با حمایت بزرگان و معتمدین اصولگرا و اقبال جناب دکتر پزشکیان،دکتر سعید جلیلی به تنهایی چهارده هزار رای بیاورد؟ آنهم در صورتیکه کل جامعه آماری شهرستان باشت قریب به ۲۴هزار نفر از خردسال تا بزرگسال می باشد و این درحالیست که نسبت رای دهندگان به واجدین شرایط در کل این استان با درنظر گرفتن این حجم از تناقضات آماری این شهرستان باز زیر پنجاه درصد می باشد.

این تناقض بزرگ را در قالب یک جامعه ی آماری از روستای سرتنگ بیدک(بیدک علیا) و سلطان آباد عنوان می کنیم و آنهم اینکه چگونه میشود در روستاهایی که کل آمار مرکز بهداشتی ۱۱۲نفر اعم از کودک خردسال تا بزرگسال آن روستاست سعید جلیلی به تنهایی حائز ۲۹۶رای شود درحالیکه طبق اطلاعات میدانی تعداد واجدین شرایط در آن دو روستا دو رقمی بوده و این درحالی بود که این دو روستا دیار بزرگانی از اصولگراست که حامی دکتر قالیبافی بودند که تنها دو رای که آنهم گویا متعلق به دو تن از اعضای صندوق می باشد دارا باشد همچنین در صندوق هزیم و میانه که تعداد خانوار آن تک رقمی ست و از ساکنین فصلی همین روستای سرتنگ بیدک، قریب به ۲۴۲رای فقط متعلق به سعید جلیلی باشد؟

تمام این اعداد و ارقام نشان از تخلفی سازماندهی شده توسط عوامل اجرایی در این شهرستان بوده که می بایست به آرای مردم به دید حق الناس نگاه اسلامی و انقلابی می داشتند

حال ما مردم شهرستان باشت و حومه روی دیانت و قداست استاندار استانمان و جمهوریت نظام و حق الناس شمردن آرای مردم و‌ اینکه میزان رای ملت است حساب باز کرده ایم لذا با توجه به اینکه می بایست در تاریخ پانزدهم تیرماه دوباره در شعب اخذ رای جهت انتخاب رئیس جمهور حضور یابیم با در نظر گرفتن تمام موارد فوق الذکر خواستار رسیدگی به قید فوریت به این تخلفات آشکار و برخورد با این عوامل می باشیم و تجدید نظر جدی در عوامل اجرایی که خدایی ناکرده موجبات خشم عمومی که ممکن است آتش زیر خاکستر باشند را چون انتخابات اسفند ۱۴۰۲و تبعات پس از آن فراهم نسازد و از تکرار چنین تخلفات فاحشی جلوگیری بعمل آید.

ما مردم این شهرستان و حومه منتظر پیگرد و پاسخ مناسب و‌در خور و شأن از شما بزرگواران هستیم.

سوالی که  اینجا مطرح است این بوده  که مگر جمعیت شهرستان باشت چند درصد آن بالای ۱۸ سال است ؟ کل جمعیت شهرستان باشت ۲۳ هزار نفر است ولی آرای ماخوذه ، ۲۲هزار نفر ؟ به شرط مشارکت صد درصدی  یعنی ۹۵ درصد جمعیت شهرستان باشت بالای ۱۸ سال سن دارند و پنج درصد  زیر ۱۸سال ( که این مهم با هرم سنی و جنسی شهرستان باشت به هیچ وجه  همخوانی ندارد ) . میطلبد که اعضای ستاد استانی  در رابطه با این موضوع ، ضمن ارایه مستندات مواردی را به استاندار و مجموعه ایشان گوشزد کنند .

لازم به ذکر است  از لحاظ جمعیت شناسی این آمار  کاملا نگران کننده است و اگر با این شرایط نگاه کنیم ، استوانه ای شدن هرم سنی و جنسی شهرستان باشت بر اساس آمار انتخابات ( در صورتیکه هرم واقعی مثلثی شکل است) در آینده نگران کننده می باشد و پیری جمعیت در این شهرستان را شاهد خواهیم بود و با استناد به این آرای ماخوذه میطلبد که در این شهرستان برنامه ریزی های لازم جهت  پیش بینی امکانات لازم برای سالمندان در دهه های آینده و اقدام عاجل جهت افزایش جوانی جمعیت صورت گیرد.

یکی از مخاطبان در خصوص حواشی انتخابات شهرستان باشت در متنی نوشت:

سوالی که  اینجا مطرح است این بوده  که مگر جمعیت شهرستان باشت چند درصد آن بالای ۱۸ سال است ؟ کل جمعیت شهرستان باشت ۲۳ هزار نفر است ولی آرای ماخوذه ، ۲۲هزار نفر ؟ به شرط مشارکت صد درصدی  یعنی ۹۵ درصد جمعیت شهرستان باشت بالای ۱۸ سال سن دارند و پنج درصد  زیر ۱۸سال ( که این مهم با هرم سنی و جنسی شهرستان باشت به هیچ وجه  همخوانی ندارد ) . میطلبد که اعضای ستاد استانی  در رابطه با این موضوع ، ضمن ارایه مستندات مواردی را به استاندار و مجموعه ایشان گوشزد کنند.

لازم به ذکر است  از لحاظ جمعیت شناسی این آمار  کاملا نگران کننده است و اگر با این شرایط نگاه کنیم ، استوانه ای شدن هرم سنی و جنسی شهرستان باشت بر اساس آمار انتخابات ( در صورتیکه هرم واقعی مثلثی شکل است) در آینده نگران کننده می باشد و پیری جمعیت در این شهرستان را شاهد خواهیم بود و با استناد به این آرای ماخوذه میطلبد که در این شهرستان برنامه ریزی های لازم جهت  پیش بینی امکانات لازم برای سالمندان در دهه های آینده و اقدام عاجل جهت افزایش جوانی جمعیت صورت گیرد .

سید مهدی جوکار در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به نگرانی‌ها و حرف و حدیث‌های در خصوص نظارت بر شعب اخذ رأی  و فرایند رای‌گیری در شهرستان باشت، اظهار کرد: با تلاش هیئت های نظارت و اجرایی دور اول انتخابات ریاست جمهوری در استان برگزار شد و مردم همیشه در صحنه استان در این انتخابات شرکت فعال داشته و برگ زرینی به افتخارات این استان افزودند.
جوکار اظهار کرد: ۱۶ هزار نفر دست اندرکار اجرا و امنیت انتخابات استان در ۸۳۵ شعبه اخذ رای در کهگیلویه و بویراحمد حضور فعال داشتند.
وی ضمن تشکر از اعضای شعب و هیئت اجرایی و نظارت خاطرنشان کرد: به دلیل برخی گله مندی ها درخصوص عدم نظارت دقیق در شهرستان باشت و به این دلیل که هیچ گونه شائبه ای در امر نظارت نباشد و از آرای مردم به خوبی صیانت شود، مصوب شد تیم ۴۰ نفره ناظرین از شهرستان بویراحمد به شهرستان باشت اعزام شوند و به منظور تقویت شبکه نظارت این شهرستان در انتخابات مرحله دوم نظارت داشته باشند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 کی فرامرز دیدار معلم بازنشسته 1403/4/11 7:27:29

    سلام : استان ما بی صاحب است هرکس گوشه ای بلند می شود وچند صباحی در آن می چرد ومی رود وکسی نیست که از حق این مردم مظلوم دفاع کند جوانان تحصیل کرده دانشگاهی ما در عسلویه وکنگان وسمنان ویزد وغیره با حقوق ناچیز وبا شرایط بداب وهوایی عمر گرانمایه ی خویش راتلف میکنند وروشنفکران ما طبل توخای می زنند تا کی زنان ما برای لقمه ای نان حلا ل به گوجه چینی به بهبهان بروند ودر مسیر را ه براثر تصادف از بین بروند در صورتی که ما آب داریم ولی بر اثر بی کفایتی وبی لیاقتی مسئولین ما اجازه برداشت از آن را نداریم ما فقط فرصت سوزی می کنیم وفرصتها را از بین می بریم وبه فکر حال وآینده جوانان خود نیستیم جوانان ما سرمایه ی ما وجگر گوشه های ما هستنند چرا درست انتخاب نمی کنیم بیشترخطاب من به مردم کهگلویه بررگ است :صد بار خطا کردی دیدی ثمرش را خوبی چه بدی داشت که یکبار نکردی ببابیددرست وبجا انتخاب کنیم رای ما سعید جلیلی

    پاسخ
  • 2 دنای استوار 1403/4/10 17:8:12

    بهترین اقدام سلب اختیار کردن فرماندار باشت در دور دوم انتخاباته نه فقط فرماندار باشت ، هر فرمانداری که خیانت کنه به رای ملت

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها