جدیدترین تصاویر و فیلم نبرد با آتش در گرمای سوزان خائیز

طی دو روز گذشته کوه های خائیز کهگیلویه در آتش می سوزند و این آتش سوزی ادامه دارد، به دلیل صعب العبور بودن منطقه و نبودن بالگرد برای انتقال نیرو، طبیعت دوستان و داوطلبان مهار آتش ۷ ساعت از مناطق سخت گذر پیاده روی می کنند تا به خط آتش برسند.

جدیدترین تصاویر و فیلم نبرد با آتش در گرمای سوزان خائیز

اَفتونیوز| طی دو روز گذشته کوه های خائیز کهگیلویه در آتش می سوزند و این آتش سوزی ادامه دارد، به دلیل صعب العبور بودن منطقه و نبودن بالگرد برای انتقال نیرو، طبیعت دوستان و داوطلبان مهار آتش ۷ ساعت از مناطق سخت گذر پیاده روی می کنند تا به خط آتش برسند.

روح‌الله عزیزی رئیس اداره محیط زیست شهرستان کهگیلویه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با توجه به گستردگی آتش‌سوزی در خاییز، نیاز مبرم به بالگردهای آبپاش وجود دارد.

وی تصریح کرد: یک بالگرد هلال احمر در منطقه مستقر شده و تاکنون چهار سورتی پرواز انجام داده است.

عزیزی همچنین بیان کرد: حدود ۹۰ نفر از نیروهای مردمی و ستاد بحران در منطقه حضور دارند و با این حال، آتش همچنان در حال گسترش است و نیاز به بالگردهای آبپاش برای کنترل و مهار آن بسیار ضروری است.

وی از تمامی نیروهای مردمی و سازمان‌های مرتبط درخواست کمک فوری کرد تا با همکاری و تلاش جمعی، این بحران مهار و از بروز خسارات بیشتر جلوگیری شود.

علیرضا نیک‌روز مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده خائیز شهرستان کهگیلویه از سمت بهبهان به جان منطقه حفاظت شده خائیز ا‌فتاده است و مردم طبیعت دوست، ستاد بحران شهرستان و استان در محل حضور یافتند و آتش‌سوزی تاکنون مهار شده است.

وی با بیان اینکه در حال پایش منطقه هستیم، افزود: با توجه به وزش باد شدید و وجود مراتع در منطقه، امکان آتش‌سوزی مجدد وجود دارد و البته هماهنگی در سطح مدیریت بحران کشور انجام گرفته و درخواست هواپیمای نفربر و بالگرد آب‌پاش شده است.

سید ولی اله موسوی فرماندار بهبهان در گفت و گو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: آتش‌سوزی گسترده شب گذشته در منطقه‌ خائیز بهبهان آغاز شده وبا توجه به شدت حریق و صعب‌العبور بودن منطقه، پس از بررسی‌های انجام شده در شب گذشته و با هماهنگی استاندار خوزستان و مدیریت بحران استان، اعزام بالگرد به منطقه ضروری تشخیص داده شد.وی در ادامه افزود: با موافقت مسئولان دو بالگرد شامل یک بالگرد هلی‌برد نیرو و یک بالگرد آب‌پاش در راه استان خوزستان هستند که امروز جهت آغاز عملیات اطفای حریق به شهرستان بهبهان خواهند رسید.فرماندار شهرستان بهبهان با اشاره به صعب‌العبور بودن منطقه و گستردگی حریق افزود: با توجه به ناتوانی نیروهای زمینی در مهار کامل آتش، اعزام بالگرد اطفای حریق ضروری بود که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده این امر محقق شد.رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه نیروهای مردمی، دولتی و نظامی در عملیات اطفای حریق، ابراز امیدواری کرد با همکاری همه جانبه، شاهد مهار کامل آتش‌سوزی در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشیم.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها