تجلیل از دو پیشکسوت تعزیه‌گردانی در گچساران

در مراسمی از تعزیه‌گردانان و پیشکسوتان مجالس تعزیه ده شب عاشقی در گچساران تجلیل شد

تجلیل از دو پیشکسوت تعزیه‌گردانی در گچساران

اَفتونیوز| به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران اظهار داشت: در راستای فعالیتهای تعزیه گردانی در شهرستان گچساران از دو تعزیه گردان پیشکسوت آقایان عزت الله منسف و جمعه بوستانی که چندین دهه با اجرای تعزیه در ماه محرم وصفر به سوگواری وعزاداری سالار و سرور شهیدان می پردازند تجلیل شد.

اورنگ نارکی تعزیه را بهترین و غنی ترین منبع برای الهام گرفتن هنرمندان عنوان کرد و افزود: پتانسیل تعزیه آنقدر بالاست که علاوه بر عرض ارادت به ساحت دین و مذهب در دیگر حوزه‌ها نیز حرف برای گفتن دارد.

وی ادامه داد: تعزیه رهنمون خوبی برای همگان در جنبه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و عقیدتی و سیاسی است.

نارکی با بیان اینکه تعزیه‌خوانان گچساران در قالب ۸ گروه ساماندهی شده اند افزود : این تعداد گروه تعزیه با دریافت مجوز از اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گچساران در هیئت های مذهبی و عزاداری مشغول به فعالیت هستند که از اول محرم تا پایان دهه اول هرشب به اجرای تعزیه می پردازند.

نارکی خاطر نشان کرد : طی دوسال گذشته با ساماندهی گروههای تعزیه شهرستان گچساران و راه اندازی کانون تعزیه در شهرستان گروههای تعزیه در ماه محرم وصفر به اجرای تعزیه می پردازند.

وی تعزیه را برگرفته از اعتقادات و آرمانهای دینی و مذهبی شیعیان دانست و گفت : هنرمندان شبیه خوان که نقش های مختلف هنر بی بدیل کربلا را نقش آفرینی می‌کنند بدون هیچ چشم داشتی در تلاشند فرهنگ عاشورایی را سینه به سینه نقل کنند تا این هنر زنده بماند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران در این آیین ضمن تقدیر و تجلیل از پیشکسوتان هنر تعزیه ، این هنر را از جمله هنرهایی دانست که در طول زمانهای گذشته تا کنون توسط عاشقان امام حسین و شیعیان دلباخته اهل بیت علیه السلام سینه به سینه انتقال یافت و انشالله نیز باقی خواهد ماند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها