توپ مسئولان همچنان در زمین پیمانکاران؛ این بار شهرداری دهدشت

شهردار دهدشت: عدم نظافت فضای شهری ناشی از ضعف پیمانکار است.

توپ مسئولان همچنان در زمین پیمانکاران؛ این بار شهرداری دهدشت

 اَفتونیوز| این پایگاه خبری در مطلبی به عدم پاسخ دهی مدیران شهرستان کهگیلویه و ارجاع به پیمانکار پرداخت، اکنون شهردار دهدشت طی مصاحبه ای با یکی از خبرگزاری ها رویه مرسوم مدیران کهگیلویه را در پیش گرفته و  نظافت سطح شهر را به اهمال کاری پیمانکار نسبت داد و دادن اخطار را ماحصل نقش خود دانست.

خسرو دیدار در گفت و گو با خبرنگار مهر گفته: پیمانکار خدمات شهری دهدشت به دلیل اهمال کاری و ضعف در جمع‌آوری زباله‌ها دو اخطار رسمی دریافت کرده است

وی تصریح کرد: رونوشت این اخطارها به دفتر امام جمعه، دادستان، فرماندار و اعضای شورای شهر ارسال شده تا از این موضوع مطلع باشند و در صورت نیاز، اقدامات لازم انجام شود.

شهردار دهدشت با اشاره به اهمیت حفظ نظافت و بهداشت عمومی شهر، بیان کرد: جمع‌آوری منظم زباله‌ها از اصلی‌ترین وظایف پیمانکار خدمات شهری است و هرگونه اهمال در این زمینه نه تنها بهداشت عمومی را به خطر می‌اندازد، بلکه باعث نارضایتی شهروندان نیز می‌شود.

دیدار تأکید کرد: شهرداری دهدشت به هیچ عنوان تحمل ضعف و کوتاهی در اجرای وظایف محوله را ندارد و با پیمانکاران متخلف به صورت قاطع برخورد خواهد کرد.

وی افزود: در صورت عدم بهبود وضعیت و ادامه اهمال‌کاری، اقدامات شدیدتری مانند فسخ قرارداد پیمانکار در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مبرهن است که مساله عدم نظافت شهر دهدشت مربوط به این یک یا دو دوره نیست و نمی‌توان تقصیر ها را بر سر شهردار کنونی انداخت اما استدلال شهردار محترم که کل کاسه کوزه ها را بر سر پیمانکار خرد کرده را نیز نمی‌توان پذیرفت، چنانچه پیش از این در مطلب دیگری گفته شد، مسئولان شهرستان کهگیلویه برای پوشش ضعف مدیریتی و سرپوش گذاشتن بر یک موضوع، به دم دستی ترین استدلال ها  یعنی مقصر سازی  پیمانکار و بخش خصوصی روی می آورند تا سازمان مربوطه را از انتقادات مبرا کنند، در این مجال قصد دفاع از پیمانکار نیست اما نباید رفرنس دهی مداوم به پیمانکاران باعث شود ضعف های مدیریت شهری از ادوار گذشته تاکنون نادیده گرفته شود.

اگر موضوع و مساله یک پیمانکار است چرا در سالیان گذشت و در طول دوران کلیه شهرداران ادوار باز هم بحث عدم نظافت در شهر دهدشت مطرح بوده است؟

شهرداری نهادی غیر دولتی و مدیریت شهری امری است که نیازمند تعامل چندجانبه شهرداری، شهروندان، سیستم اداری دولتی و بخش خصوصی است، اگر به دنبال حل و فصل موضوع هستیم می بایست به دنبال ایجاد تعامل سازنده بین همه این بخش ها باشیم و با مقصر سازی یک یا دو پیمانکار سعی در ساده سازی مسائل نداشته باشیم. 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 یییس 1403/4/31 23:51:5

    ............. و ... اولا چرا پاکسازی ورودی از سمت چرام سمغان تا دهدشت چرا دادی به هم ولایتی خودت ک یک .... بیش نیست دوما اعتبار ورودی شهر از کجا اومده مگه نباید بدی به ی پیمانکار یا اگر میخوای بدی لااقل بده ی باسواد ن ....... سوما یعنی مملکت ایقد بی سروصاحب شده ک شما این کار میکنین

    پاسخ
    • 1 - 1 دلسوز شهر پاسخ به : یییس 1403/5/24 2:36:13

      شهردار دهدشت تخلف انجام داده ، سازمان بازرسی باید ورود کند ، طبق کدام مجوز این کار را واگذار کرده به یکی از فامیلای خودش که نه شرکت داره و نه سواد، چرا مناقصه یا استعلام برگزار نکرده ، واقعا یکنفر تو این شهر پیدا نمیشه که پیگیر باشه و دلش به حال مردم دهدشت بسوزه

  • 2 للل 1403/4/31 23:48:33

    باسلام...هیچ شهرداری بهتر از رستم عزیزی و وفایی نبوده و نمیاد البته تابش نژاد هم خوب بود آقای خسرو دیدار فقط وفقط دنبال فیلم گرفتن با کت و شلوار والبته درآوردن کت ونهادن بر روی مچ دست و نمایش در اینستا و اگر میخوایی کار کنی بکن فیلم گرفتن چیه دیگه دروغگوی ...اگر کار بلد بودی همون کار بان‌کی‌بانکیتو انجام بده اینجا چکاره ای

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها