دهدشت؛ شهری در محاصره دست‌فروشان/ مغازه‌داران پیاده‌روها را تصرف کردند

نظم فضایی شهر تاثیر شگرفی در معرفی یک شهر دارد. با ورود به شهر دهدشت با انبوهی از سد معبرها مواجه می شویم.

دهدشت؛ شهری در محاصره دست‌فروشان/ مغازه‌داران پیاده‌روها را تصرف کردند

اَفتونیوز| فضای یک شهر نشان دهنده ی فرهنگ و مردم آن شهر است. نظم فضایی شهر تاثیر شگرفی در معرفی یک شهر دارد.

با ورود به شهر دهدشت با انبوهی از سد معبرها مواجه می شویم.

حتی جالب است بگویم شیوه پارک کردن ماشین‌ها در این شهر نیز با بی‌نظمی همراه است.

در نگاه اول شاید رانندگان را مقصر این وضع بدانیم اما اگر یک روز تا عصر در این شهر باشیم و حجم عظیم دست فروش‌ها را ببینیم متوجه می شویم که این بی نظمی و عدم توجه به قانون در این شهر فراگیر است.

در تمام سطح شهر و خیابان‌های اصلی دست فروش‌ها را می بینیم و به طبع آن مغازه‌داران‌ نیز با ورود به حریم پیاده‌رو خود داستان جدایی ساختند.

دست‌فروشان در اینجا در همه نقاط حتی دیوار فرمانداری را نیز در اشراف خود دارند.

دکه‌های اغذیه‌فروشی در خیابان اصلی شهر و افرادی که وسط خیابان برای خرید ایستاده‌اند گاه تعجب بیننده را به خود جلب می کند.

اگر نقد کنیم می گویند عده ای دنبال نان‌بری هستند اما اینگونه نیست دست فروشی را باید به عنوان یک شغل پذیرفت و آن را سامان داد.

در شهرهای همجوار نیز دست فروش هست و سعی شده یک خیابان یا دو خیابان در اختیار آنان باشد و سامان‌دهی شوند اما این حجم دست فروش در خیابان اصلی شهر که با بی نظمی در سطح شهر هستند قطعا ظاهر دلپذیری برای مردم و مهمانان این شهر ندارد.

طبیعی است در شهری که امکان ایجاد اشتغال برای جوانان و افراد مختلف نیست و مسئولان استانی و شهرستانی از احداث و ایجاد بنگاههای کوچک و بزرگ صنعتی و تجاری برای کاهش بیکاری عاجز بوده اند، می توان اگر شهرداری به دنبال حل مشکب باشد همین دست فروشان را در یک نقطه یا نقاط مختلف از شهر ساماندهی کنند تا هم به تحرک در اقتصاد شهر کمک کنند و هم برای اشتغال و درآمد مردم مفید باشند.

 

 

به صورت عمیق تر این موضوع را بررسی کنیم و همه عوامل را کنار هم قرار دهیم این بی نظمی سطح شهر به بی قانونی در همه امور از جمله رانندگی و پارک کردن ماشین هم سرایت کرد.

باید صادق بود و به صراحت نقد کرد اگر چه در گذشته نیز اَفتونیوز به این معضل پرداخت و نتیجه ای مشاهده نشد اما قلم برای نقد و هشدار است که قبل از رخ دادن اتفاقی هشدار لازم را داده باشیم.

باید صراحت کلام داشت و گفت که دهدشت ظاهر شهری ندارد و مسئولین نیز باید بپذیرند و به دنبال راهی برای سامان دادن به این وضع باشند و بپذیرند این دست فروش ها و بی نظمی ها به مغازه داران ، مردم عادی و کف جامعه سرایت کرده است.

فرض کنید یک روز عصر شهر دهدشت مهمانانی برای ورود به فرمانداری داشته باشد دیوارهای فرمانداری این شهر مملو از لباس های دست فروشان است تصور مهمانان از شهر دهدشت چه خواهد بود؟!

از طرف دیگر این حجم بی نظمی و شلوغی سرشار از انرژی منفی است که به سمت شهروندان این شهر می رود و باید پذیرفت نظم، تمیزی دو موردی است که می تواند انرژی مثبت بسیاری را ساطع کند.

بیایید یک بار معایب را بپذیریم و با تعصب بر اندیشه گذشته و اشتباه گذشته اصرار نورزیم و به دنبال تغییر باشیم.

سامان دهی دست فروشان در این شهر چندان کار سختی نیست همت مجموعه شهرداری و سایر نهادهای متولی را می خواهد .



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها