تأمین گوشت کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های همجوار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تامین بخشی از دام مورد نیاز از دیگر استان‌ها را تأیید کرد و گفت: واقعیت این است که دلیل این کار کمبود دام در استان نیست.

تأمین گوشت کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های همجوار

سیدعلی معتمدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگارات  اظهار داشت: بخشی از این ادعا که دام مورد نیاز استان از دیگر استان‌ها از جمله دو شهر اقلید و آباده از توابع استان فارس تامین می‌شود، درست است ولی واقعیت دلیل کمبود دام نیست و شاهد این ادعا این بوده که از زمانی دستورالعمل جلوگیری از قاچاق دام ابلاغ شد بیش از 1500 راس دام در سطح استان ضبط و در استان کشتار و به مزایده گذاشته شد.

وی با تاکید بر اینکه از حیث تولید دام مشکل نداریم ولی اختلاف قیمت در دام زنده بین استان ما و استان‌های همجوار مثل شیراز و اصفهان وجود دارد، ابراز کرد: واقعیت بخشی از دام ما در این استان‌ها با مجوز با بدون مجوز فروش می شود.

معتمدی‌پور بیان کرد: مشکل اصلی ما کشتار دام از اقلید و آباده تامین می شود در بخش های خصوصی مرتبط با صنعت دام یکسری مشکلات داریم که کشتار دام را پر هزینه کرده است و هزینه کشتارگاه در استان ما بالاتر است، زیرا سطح کشتار پایین بوده و در استان فارس هزینه کشتار کمتر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برخی از مشکلات نیز به میدان دام بر می‌گردد، افزود: یک میدان دام داشتیم که راه اندازی شد و نیمه کاره فعال است و فعالیت اتحادیه دامداران آنجا خیلی خوب نیست و البته میدان دام جدیدی روبروی پمپ بنزین منصوری در ورودی یاسوج راه اندازی شده که تازه فعالیت آن آغاز شده است.

معتمدی‌پور با تأکید بر اینکه از سرمایه گذاران در صنعت دام از جمله ایجاد و راه‌اندازی میدان دام حمایت می‌کنیم، یادآور شد: کشتارگاه یک سیستم بین دستگاهی بوده که بین ما و صمت باید این مشکلات را رفع تا هزینه کشتار در استان کم شود.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها