ادعای عجیب و پر طمطراق رئیس صندوق کارآفرینی امید در استان: ۱۳۰۰ شغل ایجاد کردیم!/ ایجاد شغل یا اهدای وام؟!

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: این صندوق از سال گذشته تاکنون، یک هزار و ۳۸ فقره تسهیلات یعنی معادل حدود ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرده و در مجموع برای یکهزار و ۳۰۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

ادعای عجیب و  پر طمطراق رئیس صندوق کارآفرینی امید در استان: ۱۳۰۰ شغل ایجاد کردیم!/ ایجاد شغل یا اهدای وام؟!

همت الله ناصری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حدود یک هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال در بخش خدمات، ۵۲۰ میلیارد ریال در بخش صنعت و ۶۸۰ میلیارد ریال در بخش کشاورزی و مابقی تسهیلاتدر بخش ضروری و رفاهی پرداخت شده است.

وی افزود: امسال به ۳۰۹ فقره طرح اشتغالزا در استان کهگیلویه و بویراحمد، یک هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: این صندوق در استان با پرداخت ۶۸۳ تسهیلات و نظارت دقیق توانست ۲۱ طرح کشاورزی، خدماتی، صنعتی را با اشتغال ۲۲۵ نفر به چرخه تولید برگرداند.

ناصری ادامه داد: با تلاش انجام گرفته صندوق کارآفرینی امید استان در بخش پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸رتبه ۲ کشوری و رتبه یک استانی رشد پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ را کسب کرده است.

وی عنوان کرد: در هفته دولت امسال به نمایندگی از ۷۰۰ طرحی که صندوق در استان به آن ها تسهیلات ارائه داده، ۱۱ طرح بهره برداری خواهد شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: روزانه افراد بیکار زیادی برای دریافت تسهیلات به این صندوق مراجعه می کنند که انتظار می رود دستگاه های اجرایی استان هم پای کار بیایند و با این صندوق تفاهم نامه منعقد کنند تا بتوانند نسبت به درخواست های جامعه هدفشان پاسخگو باشند به گونه ای که نسبت به اعتباری که دستگاه های اجرایی در صندوق کارآفرینی می گذارند یک و نیم برابر خود این صندوق هم اعتبار قرار می دهد.

در حالی ادعاهای بزرگ اشتغال زایی توسط رئیس این سازمان مطرح می شود که پیش از این معاون اقتصادی استاندار به کرات به این مبحث ورود کرده بود.

مبنای این آمار دهی‌، وام های خوداشتغالی است که به هیچ وجه نمی‌توان مساوی با  ایجاد شغل باشد، حتی اگر این استدلال را بپذیریم اغلب این تسهیلات جهت اشتغال زایی مقطعی و کوتاه مدت می باشند و نمی‌توان بعنوان شغل ثابت و پایدار روی آنها حساب باز کرد.

تازه باید از این موضوع عبور کنیم که طی سال‌های اخیر بسیاری از تسهیلات اشتغالزایی به انحراف رفته و به جامعه هدف مورد نظر خود نیز نرسیده است.

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 عبدالله 1403/5/28 16:16:27

    به کی دادید. ما که متقاضی احداث کارگاه بودیم و از طریق ریاست جمهوری هم معرفی شدیم حتی بهمون تماس هم نگرفتید. بله به هم خطی هاتون پرداخت کردید

    پاسخ
  • 2 وطن 1403/5/28 8:24:8

    این هم ازهمان جنس آماربیکاری سراسربه دروغ احمدزاده میباشد خداازش نگذرد با انتخاب مدیرانش انشالا به مرض ناعلاج گرفتارشود

    پاسخ
  • 3 کهگیلویه 1403/5/28 6:45:30

    هر بدبخت و بیچاره ای را که پس از یک سال دویدن و هزینه کردن بش ۵۰ م وام دادن شاغل حساب کردن خیلی عجیب !

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها