-
یاسوج؛ شهری که شیخ شاخصش پیشهزن بود!
محمد مختاری
-
جزای نیکی جز نیکی نیست
جبار چراغک
-
زیبایی بر بستر فاجعه
سید غلام بلادی
-
«لذت وقیح»
امراله نصرالهی
-
زنان و دولت چهاردهم
سیده فرزانه آرامش
-
شاقول اصلی در ماجرای قتل دکتر داوودی
فضلالله یاری
-
در این محنتسرا نابههنجاران و کج روان بزرگ شمرده شدهاند
پریچهر زعیمی
-
بیوه زنان
آفتاب افریدون
-
خلاصهای از مصاحبه با انقلابیون
علیرضا کفایی
-
نامه «سرباز سالهای ابری» خطاب به استاندار !
سیدعلی حمیدهکیش شاهقاسمی
ویژگی استاندار مناسب کهگیلویه و بویراحمد
سید محسن تقیزاده طی یادداشتی نوشت:
افتونیوز| سیدمحسن تقیزاده طی یادداشتی نوشت:
پس از انتخاب رئیس جمهور و تعیین کابینه شاید انتصاب استانداران مهمترین اتفاق در بدنه دولت و در بین مردم باشد، چرا که استانداران از نقش حائز اهمیتی در شناسایی و حل و فصل مشکلات استانها با استفاده از ظرفیتها و منابع استانی و کشوری دارند. بدون شک اگر امروز استانی با واژه محرومیت و یا توسعه عجین شده استانداران در ادوار مختلف در این عقب ماندگی یا توسعه یافتگی نقش تعیین کنندهای داشته اند و چه بسا مردم بیش از آنکه دولتها را منشاء محرومیت و یا توسعه یافتگی استان خود بدانند نقش استانداران را در این کارزار موثر میدانند.در دولت چهاردهم که دولت عجین شده به وفاق ملی این انتظار از طرف عوام وجود دارد که استانداران در سطح استانها بی انکه درگیر مسائل سیاسی و جناحی شوند به جبران عقب ماندگی ظرفیتهای مناطق بپردازند.
استانداران در استانها بالاترین مقام اجرایی را دارا هستند پس از نظر اختیارات قانونی اختیار کافی و لازم را برای مدیریت استان دارند، ولی اگر ما در استانی شاهد این باشیم که استان از نظر سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و مسائل دیگر، استان کم برخورداری است به خود مدیریت استان و به اشخاص برمی گردد، نه به قانون و اختیارات. استانداران برای اینکه بتوانند در مدیریت استان موفق باشند باید از بین افرادی انتخاب شوند که دارای مقبولیت و نفوذ در استان باشند و همچنین از علم و کارایی لازم برای مدیریت استان برخوردار باشند.
استانهایی که دارای معادن و منابع طبیعی بسیاری هستند باید استانداری انتخاب شود که مدیریتش حول محور اجرایی باشد تا امنیتی که بتواند با توجه به اختیارات خود روابط تجاری و بازارهای مشترک با استانهای همجوار در جهت خلق پول و اعتبار، ایجاد کند تا از ظرفیتهای مبادله ای برای افزایش شاخص تجارت، بین استانی استفاده کند...
باید همه ظرفیتها و پتانسیلهای استان را با توجه به اختیارات قانونی و ارتباطات اجتماعی خود به کار بگیرند و همه احزاب و جریانهای سیاسی را پای کار آورده و در جهت ارتقای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان برنامهریزی کنند و پیش بروند. البته در برخی از استانها که باتوجه به ضعفها و سو مدیریتهای قبلی دچار محرومیت هایی چه از نظر فرهنگی و چه از نظر سیاسی و اقتصادی شدهاند باید با منصوب کردن استانداران ویژه و کار شبانهروزی این ضعفهای گذشته جبران شده تا شاهد پیشرفت استانها باشیم..
استان کهگیلویه و بویر احمد یکی از استانهایی است که با توجه به وجود منابع طبیعی خدادادی و معادن و صنعت گردگشگری و صنعت نفت و صنایع پایین دستی، بنا بر دلایلی هنوز در محرومیت میباشد...
پست استانداری خصوصا در استان کهگیلویه و بویراحمد تا به امروز بیش از انکه پست اجرایی باشد، بیشتر هماهنگ کننده بوده و در این حوزه موارد امنیتی بیشتر مورد توجه قرار گرفته و همانطور که وزارت کشور در خصوص استاندار محور شدن به جای وزارت کشور شدن را در دستور کار دارند ولی استانداران این استان بیشتر فضای امنیتی را جامعه عمل پوشاندند، که میطلبد استاندار این استان بیشتر به امور اجرایی تسلط پیدا کند و از طرف دولت بر این مبنا انتخاب شود تا بتواند یک سری فرایندها را پیش ببرند و استانداری را به محل توسعه استان تبدیل کند.. مسئلهای که وجود دارد این است که در کشورمان به شدت شاهد تمرکز گرایی امکانات هستیم به گونهای تمام امکانات در مراکز استانها جمع شده، است تا سیستم اداری کشورمان به سمتی برود که استانداریها اختیارات اجرایی بیشتری کسب کنند و متناسب با این اختیارات تحولات بهتری را در سطح استان رقم بزنند. ما نیاز داریم که تا حدی از تمرکزگرایی صرف عبور کنیم تا بتوانیم توسعه را به صورت متوازن در کشور رقم بزنیم تا در نتیجه بتوانیم عدالت اجتماعی را بهتر پایدار کنیم.
شخصیتها و باندهای قدرت و ثروت را در استان نفی نمیکنیم، اما معتقدیم تصمیمات بزرگ بیش از اینکه نیاز به اختیارات بیشتر باشد تابع اراده ورزی تصمیم گیران استانی ما در حیطه همان اختیارات است. با توجه به اینکه استاندار ویژه در جلسه هیئت دولت حضور دارد در همین راستا استانی که دارای استاندار ویژه است استاندار میتواند مسائل و مشکلات استان را بدون بروکراسی های زائد حاکم بر سیستم اداری کشور مطرح کند تا این مسائل حل و فصل شوند. همچنین این امکان ایجاد میشود که استاندار این مناطق باتوجه به حضور در جلسه و ارتباط با وزیران در جهت رفع کاستیها و مشکلات و استان برنامهریزی کند و امکانات و پتانسیل کشور را در جهت ارتقا و پیشرفت استان خود بکار بگیرد. به طور کلی تعیین استاندار ویژه باعث پیشرفت مناطق محروم میشود...
ایجاد استانداری ویژه برای استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند برخی تغییرات قانونی و ساختاری است به گونهای که در بخش ساختاری فقط باید رویکرد مدیران تغییر کند. به هر روی ایجاد استانداریهای ویژه در استانهای خاص نیاز است؛ اما متاسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد یک استان محروم هست که انتظارات لازم در انتصاب استاندارها به سرانجام نرسیده است..
تفویض اختیارات ویژه به استاندار کهگیلویه و بویراحمد و برخی نقاط محروم و البته حائز اهمیت کشور میتواند در تسریع روند حل مشکلات و مسائل آن بسیار اثر گذار باشد،
چرا که ارتباط مستقیم با کابینه و حضور در جلسات دولت باعث میشود موانع در هیئت دولت مطرح شده و مسیر بررسی و حل آنها هموارتر شود؛ و این در صورتی محقق میشود که دولت علاوه بر استاندار، مشکلات استان را هم ویژه ببیند و به تناسب شرایط و اختیارات محوله، امکانات و بودجه و منابع متناسب نیز در نظر گرفته شود...
هئیت دولت و در راس ان وزارت کشور باید استانداری برای استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب کند که آگاهی و شناخت از ساختار سیاسی و اداری کشور و قرابت با مجموعه های اجرایی وزارت خانه ها، موسسات دولتی و بنگاههای وابسته به دولت تمامی برنامه های توسعه ای با تمهیداتی از پیش تعیین شده برای توسعه متوازن استان محروم به صورتی انجام شود که نتیجه آن سهم استان کهگیلویه و بویراحمد در این دولت نسبت به دولتهای قبل به مبزان فزاینده ای افزایش یافته و اگر انتصاب به این شکل باشد، امید داریم که در پایان برنامه هفتم توسعه به جایگاه ممتازی در ردیف استانهای بهره مند کشور برسد...
از ویژگیهای استاندار ویژه که در صورت موافقت وزارت کشور برای استان کهگیلویه و بویر احمد این موضوع میباشد که مدیر باید جامع نگر باشد و همه ابعاد را بسنجد و استفاده از خردجمعی را ارجح بداند و به همه نیروها اجازه مشورت دهد.
از خاصیت انسانهاست که دوست دارند کارها بدست خودشان حل شود در صورتی که در باب این مقوله، مهم ان هست که کار پایان خوبی داشته باشد نه اینکه پایان کار به نام چه کسی ثبت خواهد شد...
توجه به شرایط ویژه استان استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه زیرساخت اقتصادی، ظرفیت های گمشدهای وجود دارد که باید این ظرفیت نهفته به عنوان چرخ دنده بزرگ توسعه کشف و به خدمت گرفته شود. توسعه یک امر کیفی است، در بسیاری مناطق، رشد حاصل شده ولی این رشد از قابلیت های توسعه ای برخوردار نبوده که باید بازنگری شود.طرح های توسعهای باید با شرایط آمایشی استان منطبق باشد و هنوز برای توسعه استان، مسایل بزرگ و مهمی باقی مانده که باید به یک جریان تبدیل شود تا نگاه نخبگان، بخش خصوصی و مسولین به آنها معطوف شود.
بودجه دولت با توجه به وضعیت اقتصادی کشور محدود میباشد لذا میطلبد فردی در راس استانداری کهگیلویه و یویراحمد قرار گیرد که شناخت و آگاهی از تخصیص اعتبار و بودجه از هلدینگهای اقتصادی بخش خصولتی را داشته باشد چون تنها راه رسیدن به توسعه، قدرت هماهنگی با بودجه های بخش خصولتی میباشد....
استان کهگیلویه و بویراحمد علیرغم جاذبه هایی که دارد، یک استان محروم محسوب می شود و با نگاه بلند و عمیق باید کاستی ها و کمبودها را جبران شود و با اجرای برنامه هفتم توسعه، در آینده نزدیک شاهد رشد و توسعه باشیم...
اهداف برنامه هفتم توسعه در استان کهگیلویه و بویراحمد، برخی موضوعات و ظرفیتها، پیشران، برخی بحرانزا و تعدادی نیز بسترساز توسعه هستند...
استانداری باید انتخاب شود که با هماهنگی با مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان توجه ویژه به استقرار نظام درآمد و هزینه و تمرکز زدایی اقتصادی را مد نظر داشته باشد، زیرا این مقوله دو بال توسعه و پیشرفت میباشد که در برنامه هفتم برای دستیابی به این اهداف، عملکرد و وظایف ،مدیران استانی و شهرستانی مشخص باشد...
اقای دکتر پزشکیان دست نگهدارید:
پروژه نجات استان کهگیلویه و بویراحمد در مسیر توسعه و اعتلا با گماردن استانداری قوی، کارآمد و نخبه و اجرایی را کلید بزنید سراغ نخبگان و مدیرانی بروید که یک سر و گردن نسبت به گزینه های مطرح شده بالاتر هستند، التماسشان کنید و آنها را راضی به قبول مسولیت کنید...
استاندار ضعیف نمیتواند استان را از ورطه عقب ماندگی در تمامی شاخصهای توسعه که سالهاست گلوی کهگیلویه و بویراحمد را می فشارد، نجات دهد...
تصمیمی نگیرید که ادامه دهنده وضع موجود مدیریتی در استان باشید...
نه گرفتار قحط الرجال هستیم و نه با فقر گزینه و مدیران توانمند برای سپردن ردای استانداری مواجهه هستیم، به شرطی که تن به هر گزینه ای ندیم و ملاک انتخاب را رفیق گرمابه، افراد به ظاهر نزدیک به شما و گزینه های مطرح شده در محفل های شبانه، قرار ندهیم...
سیاهه افراد و گزینه های ناهمگون استانداری این روزها در حالی آب رفته و تصمیم سازان این پروسه را به اضطرار انتخابی ناگزیر از میان گزینه های باقی مانده و عمدتا ضعیف و کوچک برای استان رسانده است که اگر، شخص رئیس جمهور و دولتش، روند انتخاب استاندار جدید را متوقف کند، نه تنها زیانی متوجه کهگیلویه و بویراحمد نخواهد شد بلکه در راه هموار شدن توسعه استان بیشترین خدمت را خواهید کرد.
ارادتمند فرزند استان کهگیلویه و بویراحمد محسن تقی زاده سوق
(این مطلب نظر مخاطب این پایگاه خبری است و انتشار آن به منزله تایید یا رد بخشی از این مطلب نیست)
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 پذیرش ۴۹۰ دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد طی امسال
- 2 نقش میدان گازی مختار بویراحمد در رفع چالش ناترازی انرژی
- 3 پذیرش بیش از دوهزار دانشجو در دانشگاه آزاد یاسوج طی سال تحصیلی جدید
- 4 تدوین برنامه توسعه و پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد
- 5 باند مالخران در دام پلیس کهگیلویه
- 6 کهگیلویه و بویراحمد تنها استان فاقد مجتمع فرهنگی کودک و نوجوان
- 7 تخریب ۵۰۹ فقره ساختوساز غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد
- 8 کشف 118 کيلوگرم ترياک در گچساران
- رونمایی از ۱۲ کتاب جدید در شهرستان کهگیلویه/ از«آیین آزادگی» تا«سلطه نمادین علیه زنان» و «دلنوشتههای جادهای استان»
- استاندار: زیرساخت های حفاظت از جنگل های کهگیلویه وبویراحمد افزایش یابد
- طرح کاهش تعرفه واردات خودرو در صحن مجلس
- فرماندار دنا: مدیران خسته و بینظم را محترمانه بدرقه میکنیم
- غبارروبی گلزار شهدای گمنام گچساران به مناسبت هفته بسیج/ تصاویر
- تشریح بیمه "زنان خانهدار و دختران" از زبان سرپرست تامین اجتماعی گچساران
- پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه ایمن سازی و رفع نقاط حادثه خیز سپیدار - بنستان محور یاسوج - دهدشت
- مارگون با ۷۰ برنامه به استقبال هفته بسیج میرود/ جزییات
- انتصاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان/ سوابق
- جوابیه ثبت احوال به خبر افتونیوز/ انتصابات بر اساس شایستهسالاری است
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!