مدیرعامل آب منطقه ای استان:


کهگیلویه و بویراحمد دشت ممنوعه ندارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان دشت ممنوعه ندارد، ولی خیلی باید مراقب باشیم.

کهگیلویه و بویراحمد دشت ممنوعه ندارد

آرش مصلح در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که چند دشت در استان در شرایط بحرانی فرونشست قرار دارند، اظهار کرد: ما بهترین استان هستیم و تنها استانی هستیم که دشت ممنوعه نداریم، ولی با توجه به برداشت از آب زیرزمینی بابد مراقبت کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که در جلسه‌ای از وضعیت نگران‌کننده حرف زدید، عنوان کرد: آن مطالب در جلسه حفاظت از آب زیرزمینی بوده و نوع ادبیات منطبق با آن جلسه بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد میزان ذخیره آب سد‌های استان را یک میلیارد و 219 میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: آب موجود در سد‌های استان بخشی از کم‌بارانی‌های پائیز امسال را جبران می‌کند و ذخیره این میزان آب در سد‌های استان در حالی است که بر اساس پیش‌بینی هواشناسی پائیز کم‌بارشی پیش رو داریم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون به ترتیب 723، 495 و یک میلیون مترمکعب آب در سد‌های چم شیر، کوثر و شاه قاسم ذخیره شده است، ادامه داد: سد کوثر در شهرستان گچساران 580 میلیون متر مکعب ظرفیت ذخیره آب دارد و در واقع میزان آب موجود در این سد مطلوب است.

مصلح خاطرنشان کرد: سد چمشیر نیز که 2 میلیارد و 300 میلیون متر مکعب ظرفیت دارد، هم اکنون 723 میلیون متر مکعب آب در آن ذخیره سازی شده و ظرفیت سد شاه قاسم نیز 9 میلیون متر مکعب بوده که هم اینک یک میلیون متر مکعب آب در آن ذخیره شده است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها