شبکه دنا؛ سیمایی که صدا ندارد!

مردم و دغدغه های مردم در عوامل تصمیم گیرنده شبکه دنا جایگاهی ندارد و می توان آن را صرفا گزارش عملکردی برای خالی نبودن عریضه کرد.

شبکه دنا؛ سیمایی که صدا ندارد!

افتونیوز| سالهاست که صدا و سیما به صورت کلی و به تبع آن شبکه های استانی صدای و خواست مردم را آنگونه که باید انعکاس نمی دهند و همین موضوع نیز رو آوردن به شبکه های دیگر و همچنین رونق پلت فرم های اجتماعی مثل و اتساپ، تلگرام و اینستاگرام و ... بیش از پیش در بین مردم زیاد کرده است.

شبکه دنا نیز از این قاعده مستثنی نیست. برنامه های تکراری و عدم انعکاس مشکلات مردم و ساخت برنامه متناسب با سلیقه و فرهنگ مردم و یا برنامه های نوآورانه و جذاب باعث شده این شبکه در سالهای گذشته به پایین ترین سطح از مخاطب برسد.

این شبکه از ابتدای شکل گیری در بخش خبری خود بسیار قوی بود و اخبار و گزارشهایی که مربوط به دغدغه مردم شهرهای مختلف استان بود را به صورت موثر پوشش می داد اما هر چه به جلو رفتیم بیشتر به تریبونی برای گزارش عملکرد مدیرانی دولتی تبدیل شد. 

پخش اخباری که بود و نبودشان در زندگی مردم تاثیری ندارد نیز از جمله برنامه های است که روح و روان را آزار می دهد. 

مجریان تکراری، برنامه های تکراری، نبود نوآوری و خلاقیت، خالی شدن این شبکه از هنرمندان و شاعران و نویسندگان استانی و ... باعث شده این شبکه به سیمایی تبدیل شود که صدای آن چندان در جامعه شنیده نمی شود.

این موضوع تا جایی پیش رفته که حتی می توان گفت برخی خبرگزاری ها و سایتهای محلی که با هزینه ای تقریبا ناچیز( در مقایسه بودجه صدا و سیما) مخاطب بیشتری نسبت به صدا و سیما دارند.

در سالهای اخیر تنها برنامه ای که میتوان گفت تا حدودی توانسته بود مخاطبانی برای خود پیدا کند و مشکلات مردم را به صورت واقعی بیان کند برنامه زنده‌ای بود که با دعوت از مدیران دستگاههای اداری و دولتی آنهارا به چالش می کشید و بدون ملاحظات دست و پاگیر مشکلات را به صورت شفاف بیان می کرد. البته نباید از تسلط مجری توانمند این برنامه نیز غافل شد که در هر قسمت از برنامه با مطالعه کافی و اشراف کامل بر موضوعات مطرح شده مدیران را به چالش می کشید.

همین برنامه هم که تا حد مطلوبی مخاطبانی داشت و کورسوی امیدی برای شنیدن صدای مردم بود نیز گویا از ابتدای سال 1403 پخش نشده است. به نظر می رسد مدیران همین اندک روزنه برای انتقاد و شنیدن بی واسطه صدای مردم را نیز برنتافتند.

با تغییر مدیریت شبکه دنا و سپردن سکان این مجموعه به مدیر بومی ( که برای اولین بار اتفاق می افتد) انتظار می رفت سیاستهای قدیمی این شبکه دگرگون شده و به سمت تولید برنامه های جذاب، نوآورانه با مجریان جدید و توانمند رفته و طرحی نو دراندازد اما  از آن زمان تا کنون هیچ نشانه ای از اینکه «کشتی بان را سیاستی دگر آمده باشد» مشاهده نشده و گویا همچنان در شبکه دنا و صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد در همچنان بر همان پاشنه می چرخد.

شبکه دنا گویا به جایی رسیده است که صدای آن هیچ بازخوردی در جامعه ندارد و صرفا تریبونی برای افرادی خاص، تکراری، بدون خلاقیت و مجریانی است که حتی به لری هم نمی توانند درست حرف بزنند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها