مشکلات کارخانه های تولید فرآوری‌های شیر و‌ لبنی رفع می شود

سیدعلی معتمدی‌پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی می‌گوید: چهار کارخانه مشابه این کارخانه راه اندازی شده و جلسات متعددی برای رفع مشکل این کارخانه داشتیم و این مسئله هم رفع می‌شود.

مشکلات کارخانه های تولید فرآوری‌های شیر و‌ لبنی رفع می شود

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز به همراه برخی خبرنگاران از برخی طرحی‌های تولیدی در بخش کشاورزی بازدید کرد که اولین مقصد این سفر کاری به بن بست خورد جایی که معلوم شد کارخانه مورد بازدید تعطیل شده است.

سیدعلی معتمدی‌پور به همراه خبرنگاران به شهرک صنعتی سپیدار رفت تا از روند فعالیت کارخانه تولید فرآوری‌های شیر و‌ لبنی مستقر در این شهرک بازدید داشته باشند به این امید که چرخ کارخانه می‌چرخد و پرچم بخش کشاورزی را بالا می‌گیرد اما به یکبار ورق برگشت زیرا کارخانه به دلیل نبود شیر تعطیل بود و متولی بخش کشاورزی هم اطلاع نداشت.

کارخانه تولید فرآوری‌های شیر و‌ لبنی واقع در شهرک صنعتی سپیدار از توابع شهرستان بویراحمد با هزینه کرد بیش از ده‌ها میلیارد تومان به جای فعالیت و ایجاد اشتغال برای جوانان امروز به یک چالش تبدیل شده و چرخ آن نمی‌چرخد.

اما جالب اینجاست که سیدعلی معتمدی‌پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی می‌گوید: چهار کارخانه مشابه این کارخانه راه اندازی شده و جلسات متعددی برای رفع مشکل  این کارخانه داشتیم و این مسئله هم رفع می‌شود.

رضا نکویی، مدیرعامل کارخانه تولید مواد لبنی سپیدار خاطرنشان کرد: این کارخانه ۱۱ شعبه فعال دارد و ۶۳ نفر در محل فروش و ۱۳ نفر در کارخانه مشغول به کار هستند و ۳ ماه مجوز فعالیت دارد ولی با کمبود مواد اولیه شیر خام روبه‌رو است.

وی این را هم گفت که روزانه ۴۰ تن شیر خام توسط گاوداری بنیاد مستضعفان تولید می‌شود ولی ما حمایتی نمی‌شویم، در حالی با تأمین شیر مورد نیاز کارخانه برای ۱۵۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بازدیدهای امروز به وجود بیش از ۵۰ پروژه زیرساختی -عمرانی در بخش کشاورزی با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا نزدیک به ۱۰۰ درصد اشاره کرد و افزود: عمر برخی از این پروژه‌ها به یک دهه برمی‌گردد و واقعا تکمیل و بهره برداری از این تعداد پروژه نیز پاسخگوی نیاز این حوزه نیست.

معتمدی‌پور بیان کرد: تمام قد آماده همکاری و حمایت از سرمایه گذاران بخش کشاورزی از جمله متقاضیان صنایع تکمیلی و تبدیلی هستیم و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی از عدم ابلاغ اعتبارات و تسهیلات سال گذشته ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: نیاز مناطق مختلف در بخش کشاورزی مطالعه، بررسی و اولویت‌بندی شده و در این زمینه به یک جمع‌بندی کامل و جامعی رسیده‌ایم.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 صادقی 1403/7/24 0:0:12

    ای معتمدی چطور الان یادت اومده که باید یه کارهایی کنی ؟از دست دادن صندلی سخته نه

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها