سناریوهای احتمالی دشمن

به طورکلی مطابق تحلیل های صورت گرفته ، چند هدف احتمالی درخصوص پاسخ رژیم به وعده صادق ۲ وجوددارد که برخی در ادامه شرح داده می شود .

سناریوهای احتمالی دشمن

افتونیوز|علی کشاورز طی یادداشتی نوشت:

سناریوهای احتمالی دشمن

به طورکلی مطابق تحلیل های صورت گرفته ، چند هدف احتمالی درخصوص پاسخ رژیم به وعده صادق ۲ وجوددارد که برخی در ادامه شرح داده می شود .

 

1- تاسیسات هسته :

این هدف باعث خروج ایران از NpT و احتمالا تغییر دکترین دفاعی کشور ظرف ۱۵ روز شده و آمریکا نیز به همین دلیل با آن به شدت مخالفت کرده است .

2- تاسیسات نفتی :

رژیم و آمریکااکثر تهدیدات خود پیش از وعده صادق 2 را معطوف به این هدف کرده بودند، علی الخصوص تاسیسات استان بوشهر و پایانه خارک . هدف قرار دادن این تاسیسات، پیامدهای وسیعی برای منطقه وجهان داشته وجریان انرژی به سمت آمریکا و غرب را مختل خواهد کرد . ازاین رو به نظر این هدف نیز حدف شود .

3- حمله متقابل به اهداف ایران :

جمهوری اسلامی ایران در وعده صادق 2 ، پایگاه نواتیم ، تل نوف ، هاتزاریم ، مقرمو ساد و نتزاریم را آماج موشک های خود قرارداد .دریک سناریو ، این احتمال مطرح شده که رژیم یک به یک اهداف متقابل را انتخاب کند که شامل پایگاه های هوایی تبریز ، همدان، اصفهان ، ستاد مرکزی وزارت اطلاعات یا سازمان اطلاعات سپاه را هدف قرار دهد .

4- ضربه به توان دفاعی وتهاجمی :

در یک سناریو دیگر، این فرضیه مطرح شده که دشمن با هدف قرار دادن برخی سایت های را داری و پدافندی ، هم سپر دفاعی ذهنی تصمیم گیر ایرانی را می شکند وهم مسیر را برای حمله به برخی سایت ها ی موشکی ما هموارمی کند .با این هدف که امکان واکنش سریع بعدی از ایران سلب شود . انهدام دو رادار راهبردی سامانه های آرو2 و3 ، به شدت برای تل آویو سخت بوده و آنها به هرنحوقصد جبران این خفت را دارند .

5- ترور :

این گزینه به مانند همیشه مطرح بوده ، هست وخواهد بود .طبیعتا اکنون نیز به مانند همیشه ، تهدیدات بالقوه علیه برخی مقامات نظامی کشورمان علی الخصوص دست اندرکاران عملیات وعده صادق وجود دارد .  یک بخش دیگر ترور نیز به عملیات های کور تروریستی توسط داعش تقسیم می شود .

6- زیرساخت های نظامی :

دریک فرضیه دیگر ، تهدیداتی برای کارخانه ها و تاسیات تولیدی درمرکزکشور و اطراف تهران و یا حتی کشتی های جنگی ما مانند لنگرگاه های نظامی در نظرگرفته شده است .

7- مخازن سوخت وگندم :

این احتمال به شکل قوی مطرح شده که تیم های تروریستی با انفجار برخی مخازن راهبردی کشور، همانند عملیات اصفهان آن را به حمله خارجی نسبت داده و با یک عملیات سنگین رسانه ای ، شرایط جامعه علی الخصوص در پمپ بنزین ها ملتهب شده و هسته های آشوب نیز فعال شوند.

8- حملات سایبری سنگین به زیرساخت های راهبردی کشور:

حقیقت این است که شاید بتوان به جرئت گفت که بزرگترین شکست دشمن در وعده صادق 2، ازکار افتادن سامانه های پدافندی این رژیم بود که باعث اصابت ۹۰ درصدی پرتابه های ایرانی شد ؛

بطوریکه همه موشک های فتاح و خیبرشکن شلیک شده به اهداف ازپیش تعیین شده اصابت کردند . ازاین روپاسخ متقابل درحوزه سایبری هیچ بعید نیست .

9- ترکیبی ازموارد پیش گفته :

سناریوی نهایی ، ترکیب موارد فوق است . در روزها عملیات وعده صادق نیز شاهد بودیم که پس ازعملیات خیبر حزب الله در تل آویو، مجاهدان فلسطینی در قلب تل آویو عملیات کرده اما دقایقی بعد از هک واز کارانداختن سامانه های پدافندی دشمن ، موشک های ایرانی با قدرت به اهداف خود اصابت کردند .ل ذا هیچ بعید نیست که دشمن همزمان باعملیات های تروریستی از درون ، سایبری و شلیک پرتابه از خارج درجغرافیایی وسیع ، پدافند کلی کشور را درگیر سازد . موارد گفته شده صرفا سناریوهای مطروحه بوده  و درآینده موارد مهمی گفته خواهد شد .

 

سید علی کشاورز

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها