تلاش ها برای ماندگاری یک مدیر در وزارت آموزش و پرورش/ آقای«کاظمی» باید پیج انتصابات را با سرعت بیشتری به سمت عقربه های ساعت بپیچانید

بد عمل کردن در رتبه بندی و امتحانات نهایی مواردی از ضعف ایشان در مدیریت مرکز فناوری بود که چهره عمومی به همراه داشت و حتی این موارد اخبارش برد رسانه ای وسیع تری از آموزش و پرورش به خود گرفت و دولت را نیز وادار به واکنش کرد.اما این موارد آن چیزی نیست که این اطمینان را ایجاد کند که عزل سجاد سیاح علاج واقعه قبل از درمان است

تلاش ها برای ماندگاری یک مدیر در وزارت آموزش و پرورش/ آقای«کاظمی» باید پیج انتصابات را با سرعت بیشتری به سمت عقربه های ساعت بپیچانید

عزل سیاح علاج واقعه قبل از وقوع

"نرگس ملک زاده" فعال فرهنگی در یادداشتی نوشت:

مرکز توسعه مجازی و فناوری امنیت اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش به ریاست  سجاد سیاح یکی از آن جاهایی بود که در مرحله استقرار رتبه بندی نتوانست نمره قبولی کسب کند. ضعف به قدری زیاد بود که همکاران بارها مجبور به بارگذاری مدارک شدند ولی متاسفانه باز هم در مراحلی از بررسی متوجه شده بودند که اطلاعات آنها دخیره نشده است .این تنها ضعف این مرکز نبود ردپای آنها در دومین افتضاح مدیریتی آموزش و پرورش دولت قبل نیز پررنگ است صدور با تاخیر کارت امتحانات نهایی و به تبع آن به تعویق افتادن امتحانات هم بخشی از شاهکار های این مديريت بود.

در این روزها که به گفته ی کاظمی موضوع رتبه‌بندی معلمان به صورت هفتگی دنبال می‌شود تا در مرحله دوم یعنی ارتقاء با کمترین چالش و مشکل اجرا شود یا به تحقق نزدیکتر ،رتبه بندی همکارانی که به هر دلیلی فاقد رتبه شدند و جاماندگان رتبه بندی قبل هستند ،در حال گذراندن مراحل ابتدایی خود است این ضرورت بیشتر خود را نشان می‌دهد که سجاد سیاح نیز باید هر چه زودتر جانشین خود را بشناسد.

بد عمل کردن در رتبه بندی و امتحانات نهایی مواردی از ضعف ایشان در مدیریت مرکز فناوری بود که چهره عمومی به همراه داشت و حتی این موارد اخبارش برد رسانه ای وسیع تری از آموزش و پرورش به خود گرفت و دولت را نیز وادار به واکنش کرد.اما این موارد آن چیزی نیست که این اطمینان را ایجاد کند که عزل سجاد سیاح علاج واقعه قبل از درمان است.

تمرکز سامانه های مرتبط آموزش و پرورش و متمرکز شدن آن در مای مدیو  در نگاه اول اقدامی تحسین برانگیز است اما سپردن پشتیبانی این یکپارچه سازی به شرکتی وابسته به وزارت دفاع که ذاتا یک شرکت نرم افزاری نیست سبب شد که "ایز ایران "بعد از برعهده گرفتن این مسئولیت به فکر تامین نیروی انسانی متخصص در نرم افزار بیافتد و حتی آموزش و پرورش مجبور شود مکانی برای کارکنان آنها در خود فناوری در اختیار شرکت قرار دهد.

تا اینجا کار اگر نگاه سخت گیری نداشته باشیم میتوان کمی آن را تحمل کرد اما متاسفانه عنان اختیار از کف آموزش و پرورش آنجایی خارج شد که هر شرکتی که بخواهد با آموزش و پرورش همکاری کند باید با ایر ایران وارد گفتگو و عقد قرار داد شود .این تنها ایراد کار نیست متاسفانه پشتیبانی این شرکت آنچه به چشم‌می‌آید همراه با دقت و سرعت نیست که نمونه آن را می‌توان در صدور کارت امتحانات نهایی و سامانه شهریه غیر دولتی بیان کرد که همین عدم تعهد و پشتیبانی ضعیف سبب شد که شهریه مدارس غیر دولتی نیز بر خلاف قول های محمودزاده بسیار دیر اعلام شود.

آقای کاظمی باید پیج انتصابات را با سرعت بیشتری به سمت عقربه های ساعت بپیچانید و مدیرانی سرو صدای رسانه ای را به ضرر وزارتخانه بلند کند را هر چه سریعتر با معرفی نفرات شایسته تر برکنار کند.البته از انصاف دور نشویم که سجاد سیاح خود به تنهایی عامل لنگیدن مرکز  فناوری در رتبه بندی و امتحانات نهایی نبود بلکه ایشان هم حلقه ای از آن مدیرانی بود که ناکارآمدی هر کدام بر دیگری اثرگذار بود.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها