شاقول اصلی در ماجرای قتل دکتر داوودی

فضل الله یاری در پیج اینستاگرامی خود نوشت:

شاقول اصلی در ماجرای قتل دکتر داوودی

افتونیوز| فضل الله یاری در پیج اینستاگرامی خود نوشت:

 

فضل‌الله یاری- در دو روز گذشته رسانه‌ها و البته افکار عمومی ایران مخاطب خبرهایی درباره چند قتل بودند؛ قتل زنی خبرنگار در تهران به دست شوهرش، اقدام به قتل خانوادگی و سپس خودکشی یک وکیل در تهران و سرانجام قتل دکتر داوودی در یاسوج.

اما آنچه‌ که در عمل مشاهده شده، این‌ است که قتل دردناک پزشکی دور از مرکز، دو قتل فجیع رخ داده در پایتخت را به سایه برده است و ظاهرا همه‌اش زیر سر همین دور از مرکز بودن است. گویی قتل در تهران اتفاقی است ناگزیر و کمی هم طبیعی، اما قتل در شهرستانی دور، به خوی حیوانیت(!) ربط دارد و از این رهگذر همه مردم منتسب به آن شهر و استان و قومیت، می‌شوند قاتلانی بالفطره که هنوز فرصت انجام جنایت خود را پیدا نکرده‌اند. در این صف‌آرایی البته کسانی نیز چشم بر جنایت می‌بندند و همه عقده‌های حاصل از جولان پزشکان بی‌مسئولیت و پول‌پرست، دانشجویان پزشکی سهمیه‌ای و تفاوت کیفیت زندگی و امکانات میان مرکز و دور از مرکز را دستمایه حمایت از قاتل قرار می‌دهند. ضلع سومی نیز با عینکی از جامعه‌شناسی رطب و یابس به هم می‌بافند و خشک و تر را با هم می‌سوزانند همه کس را مقصر می‌دانند تا آنکه خود می‌خواهند را تبرئه کنند.

اما میان این همه اندوه و عقده‌گشایی از سوی کسانی که از دور دستی برآتش دارند، سخنان همسر این پزشک مظلوم پرده‌ای دیگر از این ماجراست.

او که از یک طرف جگرش سوخته و از سوی دیگر حضور مردم یاسوج در آیین وداع با پیکر شوهرش را دیده، در میانه این کارزار ایستاده است و در قامت زنی که در تاریخ ایران بیهقی "جگرآور"ش خوانده است، آنچنان‌که در فیلم مشخص است ماتم همسر را "سخت نیکو" می‌دارد. با صلابتی که از زنی همسرمرده بعید است، به تسلیت دیگران پاسخ می‌دهد و در مقابل ابراز شرمندگی همشهریانِ قاتلِ همسرش، به مهربانی پاسخ می‌دهد و حساب‌شان را جدا می‌کند.

او شاقول بزرگ و درست‌کار این ماجرای دردناک است. نه از گروه فحاشان توییتر است که مرگ عزیزش را دستمایه تحقیر و تمسخر قومی قرار دهد که ۱۲ سال در میان‌شان به عزت و احترام زیسته است و نه از روشنفکرانی است که همه چیز و همه‌ کس را مقصر می‌دانند، الا قاتل را.

شاقول بزرگ این ماجرا می‌داند که مردش را کسی کشته‌ است، نه قومی و شهری و استانی. کسی که اگرچه قاتل است و باید حساب پس بدهد، اما خود نیز قربانی سلسله‌ای از علل و عوامل است که متولیان جامعه باید نقش خود را در ایجاد آن‌ها بپذیرند و حداقل به اندازه معرفت مردم یاسوج ابراز شرمندگی کنند.

 

از صفحه اینستاگرام نویسنده

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 مریم آقایی 1403/8/25 11:30:46

    یادش جاودان دکتر داوودی عزیز رو اسمش و یادش درین دیار می‌ماند از خوبیهاش مهربونیهاش و سواد گرانقدرش روحش شاد حیف حیف این شکلی از دیار ما رفت حیف ما مردم قدر نشناسی نیستیم دکتر عزیز ما دکتر داوودی عزیز چه بگم همینطور دارم گریه میکنم تمام یاسوج گریانن از واقعه ای که پیش آمد براتون مهمان نواز نبودیم

    پاسخ
    • 1 - 1 شهروند پاسخ به : مریم آقایی 1403/8/28 16:16:59

      با مرگ دکتر داودی تمام بیماران تحت نظر ایشون و حتی کسانی که همرا بیمار بودند و از دکتر شناخت کامل داشتند مردند همه همه همه رفتند دیگر امیدی برا تپیدن قلبهایمان نیست با ایست قلب دکتر تمام قلبهای ما شکست، ایستاد، خاموش شد نامت و یادت جاودان دکتر عزیز سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز

سایر اخبار
برگزدیدها