-
سدهای ماندگان و خرسان ۳؛ زخم تازه بر تن استان خاموش
سید آیت شفایی -
درخواست توقف فوری سدهای خرسان و ماندگان در دنا؛ نجات زیستبوم زاگرس
محمد مسلمی -
جناب آقای پزشکیان، رودخانه را به «بند استبداد» نبندید
علی ضامنی پور -
تعرض به "زیست - بوم دنا" ، "خائیز" و "خامی" خیانت به نسل آینده
وحید محمدی تبار -
تجربه تلخ دریاچه ارومیه و گاوخونی تکرار میشود؟
مسعود چرامین -
نگذاریم دنای محتشم و سربلند بمیرد
سید ساعد حسینی -
درس عبرت یا...؟!
علی مندنی پور -
تحلیل معایب سد سازی در بویراحمد
سید سپهر جهان آرا -
آب؛ آزمون صداقت در حکمرانی!
محمد علی وکیلی -
زمین تشنه و آسمان بسته
ولی الله شجاع پوریان
-
شریعتی: تلاش کردم صدای فرودستان و بیصدایان باشم/ تاریخ را با دید انتقادی و فارغ از نگاه ایدئولوژیکی بخوانید/ روایت وقایع ۱۹شهریور تا ۱۹ آبان گچساران/ فیلم
-
اختصاص 5 میلیارد برای تخریب و بازسازی ساختمان شهرداری دهدشت
-
وضعیت اسفناک جاده روستایی « امامزاده نورالدین(ع) » کهگیلویه/ وعده هایی که قرار نیست عملی شوند!/+فیلم
-
«پل چهارم بشار یاسوج» همچنان در پیچ و خم وعدهها
-
آفت پروانه سفید برگخوار درختان تنومند زاگرس را به زانو در میآورد / ابتلای ۶۰ هزار هکتار جنگلهای کهگیلویه به آفت
-
روایت کوتاه اَفتونیوز از زندگی پر مشقت مادر دهدشتی و دو فرزند معلولاش
-
حال و روز جنگل های زاگرس خوب نیست/ امکان زادآوری درختان آن را به صفر رسیده است/قُرق بانی منطقی نیست
-
حمله ملخ ها به روستای« جلاله» / ماجرا چیست؟
-
خانههای دولتی دهدشت در قُرق یک لیست ۳۰ نفره/ راه و شهرسازی کهگیلویه آییننامه تخلیه منازل سازمانی را مطالعه کند
-
آخرین اخبار از بیماری تب مالت در دیشموک
️استان بدون بزرگراه؛
محور پاتاوه ـ دهدشت؛ تونلهای بیچراغ، جادههای بیتابلو/ مسئولانی که جان مسافران را جدی نمیگیرند
انتظار افکار عمومی که تاب صبر بیشتر ندارد ،این است که حالا که کهگیلویه وبویراحمد بزرگراه ندارد مسئولان حداقل با نصب یک تابلو رسمی اعلام کنند آیا اساساً طرحی برای ساخت یک دوربرگردان استاندارد، احداث پل یا اصلاح هندسی نقاط پیش گفته، وجود دارد یا خیر. اگر وجود دارد، چرا شمارش معکوس، زمانبندی و برنامه مشخصی برای پاسخگویی ارائه نمیشود تا افکار عمی آرام گیرد!؟
افتونیوز| یادداشت مخاطبان
هدایت الله رستگار یکی از مخاطبان این سایت خبری در یادداشتی نوشت:
هر بار که به ناچار از مسیر پاتاوه به دهدشت و بالعکس تردد میکنم با جادهای مواجهم که مسافرانش در تونلهای تاریک و نقاط حادثهخیز با مرگ ،خطر و تنها روبرو هستند
جاده جدید پاتاوه به دهدشت محوری که قرار بود حلقه اتصال سریع ،ایمن و استاندارد در استان کهگیلویه و بویراحمد باشد ، سالهاست "افتتاح"شده اما دارای مخاطرات جدی و با ابتداییترین استانداردهای ایمنی فاصلهای نگرانکننده دارد. در این مسیر، مجموعهای از تونلهای طولانی وجود دارد که تنها تا محدوده "زیزی" بویراحمد دارای روشنایی هستند، اما تونلهای حیاتی منتهی به لوداب و مناطق کمتر برخوردار بویراحمد به شکلی کاملاً خطرناک فاقد هرگونه سیستم روشناییاند واین وضعیت تا کهگیلویه ادامه می یابد .
این در حالیست که روزانه هزاران خودروی سبک، سنگین باری و اتوبوس های مسافربری از این محور عبور میکنند . با ورود وسایط نقلیه به تونلهای بدون حتی یک چراغ، رانندگان دچار تغییر ناگهانی نور به تاریکی ،کاهش دید،گیجی سر و چشم وفرو رفتن در تاریکی مطلق گردیده و با خطر جدی تصادف، از دست دادن کنترل خودرو و برخورد با خودروهای شوتی مواجه میشوند و ناچار به ادامه رانندگی نیز هستند !
سالهاست مردمی که بزرگراهها را در سایر استانها میبینند ، در هرسفر به امید رفع مشکل تاریکی تونلها ، نصب چراغ و روشنایی از این مسیر عبور میکنند مسئولین نیز از تهدید مستقیم جان مردم با خبرند ، اما هنوز حتی نشانهای از نصب تجهیزات روشنایی ،کابل کشی وتابلوهای اطلاع رسانی، مشاهده نمیشود در حالیکه تجربه نشان داده یکی از عوامل اصلی بروز تصادفات سنگین و جبران ناپذیر ،نبود روشنایی در تونلهاست.
مشکل تنها به تونلها محدود نیست. در خروجی "گندیخوری" که برای ورود به مسیر یاسوج ـ اصفهان، رانندگان باید مسافتی طولانی را طی کنند تا به نخستین دوربرگردان برسند. در تمام این فاصله هیچ تابلوی راهنمایی برای اعلام محل دوربرگردان، هشدار سرعت یا اطلاعرسانی درباره ضرورت رعایت فاصله ایمن نصب نشده است؛ در حالی که این اقدام حداقلی، نه نیازمند بودجه کلان است و نه ماشینآلات راهسازی و نه یک مطالبه لوکس بلکه یک ضرورت فرهنگی و مدیریتی برای حفظ جان مردم است.
انتظار افکار عمومی که تاب صبر بیشتر ندارد ،این است که حالا که کهگیلویه وبویراحمد بزرگراه ندارد مسئولان حداقل با نصب یک تابلو رسمی اعلام کنند آیا اساساً طرحی برای ساخت یک دوربرگردان استاندارد، احداث پل یا اصلاح هندسی نقاط پیش گفته، وجود دارد یا خیر. اگر وجود دارد، چرا شمارش معکوس، زمانبندی و برنامه مشخصی برای پاسخگویی ارائه نمیشود تا افکار عمی آرام گیرد!؟
از سوی دیگر، "نقطه حادثهخیز سهراهی قلعهدختر دشمنزیاری" نیز همچنان در وضعیت خطرناک باقی مانده و نیازمند اصلاح مهندسی فوری است و بارها درباره این" گِرِهِ خطرناک "هشدار داده شده است.

سؤال صریح از مقامات استان:
آیا دموکراسی فقط به معنای برگزیده شدن با رأی مردم است یا توجه به خواستهها، مطالبات و دردهای مردم نیز در این نظام جایگاهی دارد؟ اگر دارد، باید جان چند انسان در این مسیر به خطر بیفتد تا نگاه مسئولین برگردد و نواقص و نقاط حادثهخیزاین محور مواصلاتی برطرف شود؟ !اگر چنین نیست، دقیقا زمان ایمن و استاندارد شدن، اصلاح نقاط حادثه خیز و تکمیل این محور را تابلو گذاری کنند تا مردم احساس احترام وارزشمند بودن کنند و مسئولیت پذیری مسئولین نیز روشن شود!اگر به این خواسته ها توجه نشود صدای مردم بلندتر خواهد شد.
نگارنده امیدوار است مردم بزودی و فورا شاهد تابلو یی با متن ذیل باشند :(مسافران عزیز! با پوزش و اعتذار از تاخیر باطلاع می رساند :اجرای روشنایی تونل ها و نصب تابلوهای هشدار محورمواصلاتی "دهدشت -پاتاوه و بالعکس" در دستور کار فوری با زمان بندی ۳۰ روزه قرار دارد از صبر و شکیبایی شما قدردانی میشود .)
- چاروسا و دیشموک به محور پاتاوه متصل میشوند/ مجوز برگزاری مناقصه ۲پروژه مهم کهگیلویه در حوزه زیرساخت/ سند
- یکسال بعد از افتتاح؛ جاده ملی پاتاوه دهدشت پلیس راه ندارد!
- جاده پاتاوه - دهدشت؛ کریدور جنوب به شمال یا مسیری برای شتافتن به دیار باقی؟!
- مصدوم در پی برخورد مینی بوس حامل دانش آموزان با وانت در محور «پاتاوه به دهدشت»
- بلاتکلیفی پیر پروژه کهگیلویه و بویراحمد در سفر ریاست جمهوری/ جاده دهدشت_ پاتاوه پس از ۲۹ سال افتتاح نمی شود؟
- سیوپنجمین جایگاه سوخت استان در مسیر پاتاوه به دهدشت افتتاح شد/ نماینده بویراحمد: حضور سرمایهگذاران بخش خصوصی نیاز استان است/ تصاویر
- سوت پایان وعده مدیران برای افتتاح جاده پاتاوه - دهدشت
- کمتر از یکسال دیگر محور «پاتاوه - دهدشت» افتتاح میشود/ خروج 400 روستا از بن بست
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
-
سدهای ماندگان و خرسان ۳؛ زخم تازه بر تن استان خاموش
سید آیت شفایی -
درخواست توقف فوری سدهای خرسان و ماندگان در دنا؛ نجات زیستبوم زاگرس
محمد مسلمی -
جناب آقای پزشکیان، رودخانه را به «بند استبداد» نبندید
علی ضامنی پور -
تعرض به "زیست - بوم دنا" ، "خائیز" و "خامی" خیانت به نسل آینده
وحید محمدی تبار -
تجربه تلخ دریاچه ارومیه و گاوخونی تکرار میشود؟
مسعود چرامین -
نگذاریم دنای محتشم و سربلند بمیرد
سید ساعد حسینی -
درس عبرت یا...؟!
علی مندنی پور -
تحلیل معایب سد سازی در بویراحمد
سید سپهر جهان آرا -
آب؛ آزمون صداقت در حکمرانی!
محمد علی وکیلی -
زمین تشنه و آسمان بسته
ولی الله شجاع پوریان
-
شریعتی: تلاش کردم صدای فرودستان و بیصدایان باشم/ تاریخ را با دید انتقادی و فارغ از نگاه ایدئولوژیکی بخوانید/ روایت وقایع ۱۹شهریور تا ۱۹ آبان گچساران/ فیلم
-
اختصاص 5 میلیارد برای تخریب و بازسازی ساختمان شهرداری دهدشت
-
وضعیت اسفناک جاده روستایی « امامزاده نورالدین(ع) » کهگیلویه/ وعده هایی که قرار نیست عملی شوند!/+فیلم
-
«پل چهارم بشار یاسوج» همچنان در پیچ و خم وعدهها
-
آفت پروانه سفید برگخوار درختان تنومند زاگرس را به زانو در میآورد / ابتلای ۶۰ هزار هکتار جنگلهای کهگیلویه به آفت
-
روایت کوتاه اَفتونیوز از زندگی پر مشقت مادر دهدشتی و دو فرزند معلولاش
-
حال و روز جنگل های زاگرس خوب نیست/ امکان زادآوری درختان آن را به صفر رسیده است/قُرق بانی منطقی نیست
-
حمله ملخ ها به روستای« جلاله» / ماجرا چیست؟
-
خانههای دولتی دهدشت در قُرق یک لیست ۳۰ نفره/ راه و شهرسازی کهگیلویه آییننامه تخلیه منازل سازمانی را مطالعه کند
-
آخرین اخبار از بیماری تب مالت در دیشموک
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!