یادداشت
گفتگو و گزارش

صحبت‌های تاجگردون در جمع هواداران‌اش در یاسوج:


مرد که قهر نمی‌کند پای حرفم ایستاده‌ام/ با تاییدصلاحیتم بی‌بی‌سی و مخالفان داخلی‌ام هم‌صدا شدند/ افرادی که به من ظلم کردند را بخشیدم!

نشست تاج‌گردون با حامیان‌اش در یاسوج برگزار شد.

مرد که قهر نمی‌کند پای حرفم ایستاده‌ام/ با تاییدصلاحیتم بی‌بی‌سی و مخالفان داخلی‌ام هم‌صدا شدند/ افرادی که به من ظلم کردند را بخشیدم!

اَفتونیوز| غلامرضا تاجگردون نماینده ادوار مجلس و کاندیدای انتخابات گچساران و باشت در این نشست گفت؛ دوباره صحبت و نقطه نظرها شروع شد و در نهایت تلاش برای ایرانی آباد آغاز شد.

تاجگردون گفت،  مسیری به خوبی پیش می‌رفت که سرعت‌مان نیز به حدی بود که اگر همین مدل جلو می‌رفتیم مشکلات را حل کنیم اما به هر دلیلی نشد و اتفاقات نامیمونی صورت گرفت، اگر با لطافت صحبت کنیم حق ما و این مردم ضایع شد،  همه ما در زندگی‌مان خطا و اشتباهاتی داشته و خواهیم کرد، گذشته از خطاها برای آینده بهتر، اصل عقلانیت است، مهم این است که از اتفاقات گذشته بهره ببریم، عنایت خداوند بسیار فراتر از عقل و توان ماست.

شاید کمتر کسی باور می کرد، من تاجگردون بعد از ۱۸ تیر ۱۳۹۹ دوباره جلوی شما بایستم، کسی باور نمی‌کرد جلوی شما بایستم و ادامه خدمت کنم،  کمتر کسی فکر می‌کرد ما دوباره کنار هم برای هدفی والاتر جمع شویم، درد دل‌ها و مشکلات را بگویم و آینده بهتر را ترسیم کنیم.

 روزی که اتفاق ۱۸ تیر ۱۳۹۹ (رد اعتبارنامه تاجگردون در مجلس) شکل گرفت، یک نفر دلش قرص بود و به آینده امیدوار. دلم  قرص بود، من نمیگم پاکم و خطا نداشتم، خودم دلم قرص بود چون میدانستم و به خودم اعتماد داشتم.

 

از انسان‌هایی که ۳۰ سال حرف میزنند و میدانند پوچ است، واقعا خسته نشدید که  هزاران موضوع را به همه ربط می‌دهید.

تاجگردون اضافه کرد،  دوستان خط فکر من مشخص است، نگاه من مشخص است، به هیچ حزبی وابسته نبود و نیستم، نسبت به واقعیت و پیرامون خودم و ایرانم نظر دارم، در مورد حقوق شهروندی و پایداری خون شهدا حرف دارم.

وی ادامه داد، انسان خیلی باید پست باشد که زیر چیزی را امضا کند که به آن  اعتقاد ندارد و اگر من چیزی را امضا کنم که معتقد نیستم، در این صورت من وکیل صادقی برای شما نخواهم بود، من نسبت به تحولات اقتصادی، چشم‌انداز ایران و روابط دیپلماتیک نظر دارم، تقابل نظر به معنی دوگانگی نیست، تقابل داریم که ایران‌مان را سربلندتر کنیم، کجای این قضیه خلاف قانونی اساسی و خلاف اصل مترقی ولایت فقیه است؟

متاسفانه  گروهی پیدا می‌شوند که می‌خواهند کسانی که نظر مخالف با خودشان دارند را حذف کنند، آیا خطاها به معنی نفی تمامی اصول است؟

او در ادامه خاطر نشان کرد، امسال این اولین جلسه‌ای است که به عنوان سخنران در آن بودم اما در غیاب من حدود  ۵۰۰ جلسه برگزار شد.

در این مسیر، بسیاری به من گفتند، آقای تاجگردون ول کن، گفتم چی رو ول کنم؟من رو گرفتند، من کسی رو نگرفتم! اما  فردی ۵۰ سال سن دارد باید جای مناسبی ول کند. کتاب و فیلم سینمایی پایان دارد، باید  این تلاش‌ها به کجا ختم می‌شد؟

تاجگردون افزود، یکباره تعدادی پیدا شده و خواستند قدرت‌نمایی کنند مرد که قهر نمی‌کند، پای حرف‌اش می‌ایستد. ما اعتقاد به حرف و مسیرمان داشتیم، فرد دیگری خطا کرد ما چرا باید به اشتباه آنها صحه بگذاریم، باید ثابت کنیم آنچه گفتند واهی بود، با تاییدصلاحیت من جامعه و رسانه‌های مختلفی، حرف‌های متعددی زدند، بر سر تاییدصلاحیتم بی‌بی‌سی و مخالفان من، هم‌صدا شدند

 زمانی در جنگ جانمان را دادیم، ولی الان آبروهای‌مان را می‌دهیم، وی گفت در ماه‌های ابتدایی بعد از مساله اعتبارنامه دچار چالش روحی بودم تا بتوانم از پس آن بر بیام اما با وجود سختی ها توانستم افرادی که بمن ظلم کردند را ببخشم.

وی گفت، بنده سی سال کارمند این سیستم بودم، مگر منِ تاج گردون خدای ناکرده  می‌توانم نهاد های نظارتی و امنیتی را فریب دهم، اصلا چند بار فریب دهم!

در زمانی که خیلی جوان‌تر بودم در انتخابات میان دوره ای رد صلاحیت شدم اما توانستیم به هر طریق از آن مرحله عبور کنیم.

وی اشاره کرد، برای امثال من در خانه نشستن خیلی راحت‌تر است اما موضوع این است هر فیلم و کتابی را نمی‌شود نصف و نیمه رها کرد، این کتاب و فیلم پایانی دارد.

او در خصوص هفته های اخیر گفت، در این ایام رد و تایید صلاحیت‌ ها از اینجا تا تهران کلی گزارش و فشار وارد کردند و فردی که که از نظر فکری خط مشی او کیلومتر ها با من فاصله دارد تحت فشار قرار دادند و حتی اتهام هایی به او وارد کردند، انسان از برخی رفتار ها حیرت می کند.

برخی افراد فکر می کنند نظام جمهوری اسلامی فردی را که خود پرورش داده و حتی در نازل تدین شرایط یک کارشناس حوزه تخصصی است براحتی کنار می‌گذارد. 

تاجگردون اظهار کرد: اعتقاد دارم که خیلی از این اتهامات بخاطر این بود که تحت تاثیر قرار بگیرم و رموز امنیتی جمهوری اسلامی را بروز بدهم، ما در جبهه های جنگ خون می دادیم، الان هم آبرویمان را برای مملکت می دهیم، هر تهمتی می خواهید بزنید، اگر کسی با خدای خود معامله کند، خدا روزی به کمک او می آید.
وی گفت: خطای استراتژیک اینجا است که ما در حدود منافع خودمان معیارها را تعریف کنیم، در فضای رسانه ای عده ای نسبت به حدود و چارچوب قوانین جاری کشور آنچنان تعرض می کنند، گویا خدا هستند و جمله انسان های حاکم بر این سرزمین نوکر آنان هستند. خطا اینجا است که نتوانیم میان حقوق انسان ها و منافع شخص تفاوت قائل شویم.

وی گفت: اگر فساد اخلاقی در انتخابات را حاکم بر رفتار خود به عنوان کاندیدا یا مسئول کنیم، این انتخاب غلط می شود. ما امروز جمع شدیم، بسیاری از این جمع موی سفید کرده اند، اعتقاد به آخرت داریم، اعتقاد به راهی داریم که برای آن تلاش کرده ایم، فراموش نکنید ما گوشه ای از تاریخ این خطه هستیم و خواهیم ماند، تاریخ را خوب ورق بزنید. نگذارید تاریخ برای آیندگان لکه سیاهی داشته باشد که آیندگان بر ما اوف کنند. اگر تاریخ را خوب بنویسید، و واقعیت ها را بنویسند، آیندگان در مورد ما درست فکر می کنند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 مممم 1402/10/21 0:14:14

    جمع کن بساطتت رااااااا

    پاسخ
    • 1 - 1 ارسطو پاسخ به : مممم 1402/10/21 9:43:43

      حرف مفت نزن درست صحبت کن

    • 1 - 2 علی نظری پاسخ به : مممم 1402/10/21 2:21:52

      درود خدا بر تاج گردون اریو برزین بویر احمد

سایر اخبار
برگزدیدها