یادداشت
گفتگو و گزارش

محمدی تبار خبر داد: کمتر از ۱ درصد رد صلاحیت در انتخابات شوراهای استان

محمدی تبار خبر داد: کمتر از ۱ درصد رد صلاحیت در انتخابات شوراهای استان

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه در گفت و گو با خبرنگار ما توضیحاتی پیرامون تایید صلاحیت ها ارائه کرد.

به گزارش افتونیوز، وحید محمدی تبار گفت: خوشبختانه با تعامل و همکاری شبانه روزی مراجع چهارگانه هیات عالی نظارت استان و شهرستان‌ها و دبیرخانه هیات عالی استان جمعا 58 مورد بررسی پرونده نامزد های اعتراضی داشتیم ، که از این تعداد 44 مورد روستایی و 11 مورد شهری و سه مورد بنا به درخواست هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور وجود داشت که نتایج آن پس از 35 مورد جلسه در سطح هیات عالی نظارت استان و هیات های شهرستان ها به شرح زیر می باشد: 32 مورد از 58 مورد گفته شده تایید صلاحیت شدند؛ 9 مورد شهری و 23 مورد روستایی ۲۶ مورد از 58 مورد گفته شده رد صلاحیت شدند که ۲۱ نامزد آن روستایی که عمدتا به دلیل نداشتن مدارک و بخصوص مدرک تحصیلی بودند و 5 مورد در کل استان رد صلاحیت شهری وجود داشت. که دو مورد نداشتن مدرک تحصیلی کافی و سه مورد استعلام از مراجع چهارگانه بود.

محمدی تبار ادامه داد: در مجموع در بخش شهری 99/32 درصد تایید صلاحیت و ۶۸/ درصد آن رد صلاحیت وجود داشت که 41/ درصد مربوط به مراجع چهارگانه و 27/ درصد نداشتن مدرک تحصیلی بود.

دبیر هیئت نظارت استان افزود: در بخش روستایی 99/07 درصد تایید صلاحیت توسط هیات های نظارت شهرستانها و بخشها انجام شد که 93/ درصد رد صلاحیت شدند که عمدتا به نداشتن مدرک تحصیلی مرتبط می شد.

محمد تبار بیان داشت: جمعا در کل استان 89/ درصد رد صلاحیت وجود داشت که با توجه به استعلام ها 99/11 درصد تایید صلاحیت شدند.

محمدی تبار گفت: ملاک و محور تمام این فرایند ها صرفا اجرای قانون بوده است.

محمدی تبار ضمن تشکر از تلاشها و تعامل هیات عالی نظارت استان ( شامل سه نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی) ، استاندار محترم و رییس ستاد انتخابات استان ، مراجع چهارگانه ، هیات های نظارت و اجرایی بخش ها و شهرستانها گفت: بدون همکاری، تعامل و تلاش این مجموعه اجرایی و نظارتی چنین فضایی مقدور نبود.

وی ادامه داد: در این انتخابات بدون هر گونه حاشیه و صرفا برمبنای قانون و تعامل و نگاه باز و‌ مردم‌دارانه مسولین نظارتی ، اجرایی و مراجع چهارگانه چنین فضایی شکل گرفته تا انشالله زمینه حضور حداکثری مردم فراهم‌‌ گردد و در این انتخابات سلایق مختلف سیاسی و اجتماعی حضور دارند و این نشانه ای از امتیازات نظام مردم سالارانه جمهوری اسلامی برای مشارکت آحاد مردم در سرنوشت اجتماعی خویش است.

محمدی تبار در پایان گفت: امید است که با انتخاباتی قانونمند ، پرشور و با مشارکت حداکثری مردم ‌استان ، برگ دیگری از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم ‌بخورد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها