یادداشت
گفتگو و گزارش

بیانیه انجمن اسلامی معلمان استان در رابطه با کنش مدنی و صنفی معلمان کشور

بیانیه انجمن اسلامی معلمان استان در رابطه با کنش مدنی و صنفی معلمان کشور

انجمن اسلامی معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد با صدور بیانیه ای از تجمعات صنفی و مدنی معلمان حمایت کرد.

به گزارش افتونیوز در این بیانیه آمده است: معلمین جوینده حق خود هستند و در استیفای حقوق قانونی خود اسیر جناح بندی های سیاسی نیستند و صرفاً حق صنفی خود را مطالبه می کنند.

متن کامل این بیانیه در پی می آید:

همکاران فرهیخته فرهنگی، معلمان شریف، مردم سرافراز سالهاست که حق و حقوق معلمین به بهانه های واهی نادیده انگاشته شده و منزلت جامعه نخبه و فرزانگان کشور مورد خدشه قرار گرفته است، از نظر معیشت به آنان توجهی نمی شود و مذاکرات و رایزنی ها با اهالی مجلس به اصطلاح انقلابی و دولت مردمی به نتیجه مطلوب نرسیده است، وعده ها در عمل جز بر درد و رنج روزافزون فرهنگیان نیفزوده اند، لذا فرهنگیان محترم اعم از شاغل و بازنشسته برای رهایی از این وضعیت تأسف بار؛ مصمم هستند تا حق و حقوق خود را از طریق تحصن و تجمع فریاد بر آرند و به گوش مسئولین برسانند، گرچه آنان از همه تنگناهای معیشتی معلمین به خوبی آگاهند ولی ظاهراً اراده ای برای حل مشکلات و مصائب معلمین ندارند.

معلمین جوینده حق خود هستند و در استیفای حقوق قانونی خود اسیر جناح بندی های سیاسی نیستند و صرفاً حق صنفی خود را مطالبه می کنند و در کمال آرامش از حق اعتراض مدنی و صنفی خود بنا بر اصل 27 قانون اساسی مبنی بر آزادی اجتماعات صنفی و مدنی که تقویت جمهوریت نظام و پاسداشت آزادی است، تلاشی مدنی و مسالمت جو دارند تا از طریق تجمع قانونی مطالبه حقوق از دست رفته را بنمایند.

انجمن اسلامی معلمان استان ک.ب به حسب وظیفه ذاتی و فعالیت تشکیلاتی، تجمعات معلمین را برای ستاندن حق خود ارج می نهد و از کنش های مدنی و صنفی فرهنگیان به جد حمایت می کند.

از آنجا که برای ورود حزبی و سازمانی و از نظر حقوقی مجوزی صادر نشده است اما در عین حال اعضای انجمن بعنوان افراد حقیقی در کنار معلمین خواهند بود و همراه جامعه فرهیخته فرهنگی کشور حضور فعال خواهیم داشت.

ضمن اظهار تاسف از عدم توجه به مطالبات فرهنگیان در حفظ شأن و منزلت معلمی و محقق شدن خواسته های معیشتی آنان، اعلام می‌داریم برای تحقق خواست فرهنگیان و معلمان، «اعم از بازنشسته و شاغل» بر محورهای ذیل تاکید داریم:

1- اجرای رتبه بندی معلمان طبق تبصره ۳ ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه به میزان حداقل ۸۰ درصد حقوق اساتید دانشگاه به صورت همترازی پایه به پایه.

2- اجرای همسان سازی دائمی حقوق بازنشستگان با شاغلین.

3- ساماندهی صندوق ذخیره فرهنگیان و خصوصی ماندن آن و حضور فرهنگیان بعنوان هیئت امنای آن

4- آموزش رایگان طبق اصل 30 قانون اساسی و عدالت آموزشی تا پایان دوره متوسطه

21 آذر 1400 انجمن اسلامی معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها